Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Carl Cunningham-Cole - engelsmannen i Algutsboda - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carl Cunningham-Cole - engelsmannen i Algutsboda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Ha ha ha - nu förstår jag varför. Bra poäng!

    Men Du är verkligen att gratulera. Mäktig och närmast psykedelisk i glasyrfärgerna.
    En sådan sak behöver spotlights på sig, för att komma till sin fulla rätt.
    Har ju glömt tacka dig här Gideon ser jag och jag håller med dig om att fatet inte får sin riktiga rättvisa på den bilden.

    Här kommer iallafall en skål som fynades i helgen. Tycker den blå färgen är riktigt bra. Vad som hänt i botten vet jag inte riktigt, men det spelar ingen roll för mig =). Signerad Carl Cunningham Cole - 88.

    Click image for larger version

Name:	CarlCunninghamColeblå.jpg
Views:	2
Size:	36,5 KB
ID:	538318

    Click image for larger version

Name:	CarlCunninghamColeblå1.jpg
Views:	2
Size:	47,6 KB
ID:	538319

    Click image for larger version

Name:	CarlCunninghamColeblå2.jpg
Views:	1
Size:	72,1 KB
ID:	538320
    Pes är mitt google.

    Comment


    • #62
      Grattis till ytterligare en CCC, i en härlig blå färg. Jag väntar fortfarande på att hitta min första (ev stavfel rättas under morgondagen).
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #63
        Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
        Grattis till ytterligare en CCC, i en härlig blå färg. Jag väntar fortfarande på att hitta min första (ev stavfel rättas under morgondagen).
        Jättetack Maria =)
        Du får ta dig ner till Växjö, så kanske, om vi har tur att vi springer på ngt. Annars får vi åka ut till Carl som sista utväg och köpa ngt. Det finns vissa små vaser (se inlägg 43#, de längst fram) som inte är jättedyra. Tror jag gav 200:-/st för dem.
        Pes är mitt google.

        Comment


        • #64
          Finns några feta fat av CCC på kvalitetsauktionen i Lund: http://www.crafoordauktioner.se/sv/a...ion.html?a=455
          www.starkeld.com

          Comment


          • #65
            efter att ha kollat Larspeters länk så börjar jag lita på att denna kufiska skål är en CCC
            Bifogade filer

            Comment


            • #66
              Det här var ju fantastiskt kul att Carl får lite uppmärksamhet! En härlig man det där, min gamla granne faktiskt :-) Var ganska märkligt när man kom dit, gick in i köket och mötte ett rådjur vid diskbänken, men väl så häftigt! Jag ska se vad jag kan rota fram för grejer han gjort, så kan jag dela med mig av lite foton om jag får tummen ur!

              Comment


              • #67
                Ursprungligen postat av rickenbacker Visa inlägg
                Jag ska se vad jag kan rota fram för grejer han gjort, så kan jag dela med mig av lite foton om jag får tummen ur!
                Spännande.......

                Comment


                • #68
                  Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
                  efter att ha kollat Larspeters länk så börjar jag lita på att denna kufiska skål är en CCC
                  Ja, så är det alldeles säkert.
                  www.starkeld.com

                  Comment


                  • #69
                    Då jag sökte efter en annan keramiker, stötte jag på denna artikel i Barometern, som säger att
                    Carl Cunningham-Cole gick ur tiden i början av 2015.
                    Någon som är prenumerant, och kan referera ur artikeln?

                    Comment

                    Working...
                    X