Hej Hermes. Att du inte hittar den beror på att den har nr 147. 148 (större) finns på bild i min UE-bok på sidan 65. Skål i form av snäcka.
Skål 147 7,5x30 1944 Lindstrand.
Hej Hermes. Att du inte hittar den beror på att den har nr 147. 148 (större) finns på bild i min UE-bok på sidan 65. Skål i form av snäcka.
Skål 147 7,5x30 1944 Lindstrand.
Håller med Kaptenen att om man inte sitter med facit, dvs alla signeringar tydligt på vasen så är det lurigt att klura ut. Den här ca 14 cm höga frökapselvasen av Vicke fick följa med hem från stamstället. Undrar vilket nummer den har....?
Här ser man numret tydligt, tyvärr även ett glasyrnagg.
Jag fick tag i två Marianne till, så här är en bild på storlekarna 628, 629 och 631. Den näst största (630) saknas fortfarande i samlingen.
![]()
Här är askfatet i Marianne-serien (nr 91).
Fatet är som synes inte riktigt runt. Jag undrar om detta är gjort med avsikt eller en defekt. Man tycker ju att om det var en defekt, skulle de väl ha kasserat rågodset redan innan det kom till glasering. Men å andra sidan är stukningen så pass liten att det hela ser ut lite grand som ett olycksfall i arbetet.
Är det någon mer som har det här askfatet och kan bekräfta att det ska vara orunt?
![]()
Till dokumentationen kommer här även en vas. Serie Marianne. Ca 20cm hög.![]()
Senast redigerat av wasistdas den 2012-07-05 klockan 23:39.
Pes är mitt google.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)