Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå Picknick!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Blå Picknick!

    Inte för att jag är expertinsatt gällande picknick-serien Rörstrand men jag har sett en del delar och dekorer. Såg en blå dekor (karott utan lock) idag och kände mig lite förvånad. Mest har jag sett dessa med vinröda/gröna/gulaktiga frukter men heltblått?? De rödbetsröda blev en överraskning när jag såg dem, antingen börjar jag bli lite dement eller är det så att den hel-blå dekoren är lite mer ovanlig??
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Menar du monokroma dekorer, alltså utan frukter och grönsaker? Eller menar du motiv i en färg?

    Comment


    • #3
      Jodå, det finns ett antal monokroma delar till Picknick. Jag har sett dem i rött, gult grönt och blått, även om blått verkar vara något mindre vanlig. Oftast brukar det vara små runda skålar med tre snibbar i överkanten eller smörsnipor eller andra karotter.
      Överhuvudtaget är de inte så vanliga och tillverkades säkert bara under en kortare tid.

      Comment


      • #4
        Karotten är vit med blå frukter.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Kanske lökgrytan i blått? Det har vart några på Tradera den senaste tiden... Terrinen är ju helröd och ärtgrytan grön, så det finns några olika enfärgade varianter.

          Comment


          • #6
            Blåa lökar hmm.. , any way, jag ska kolla in den på nytt idag, den står i fiket på vårt bibliotek! Den har ett handtag som katruller och det saknade locket torde väl oxå vara blått!? Har fått in en hand mellan kökspersonalen och grytan så kanske blir den min---idag! Håll tummarna.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment

            Working...
            X