Visa resultat för omröstning: Vad tycker du om ”nya” PES?

Antal röster
46. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Jättesnyggt och bra med nya funktioner

9 19,57%
  • Jag vänjer mig nog

17 36,96%
  • Jag får ont i ögonen och blir åksjuk

6 13,04%
  • Det var bättre förr

14 30,43%
Sidan 2 av 18 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 174

Ämne: Vad tycker du om det ”nya” PES?

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Hej!
    Kul med förnyelse!
    Det jag reagerar på är att det är för svag kontrast mellan färgen på texten (ljusbrun) mot de orangea fälten.
    När man kikar i sin inkorg är grundfärgen orange, vilket är helt okej, men texten flyter nästan in i bakgrunden, vilket gör det lite svårt
    att läsa vad det står. Se nedan i fältet där det står <Föregående ämne I Nästa ämne>
    Skulle vara bra att ha en mörkare färg på texten i mörkbrunt eller svart, så att det snabbt går att se vad det står.
    Layouten på blommorna bredvid nya inlägg i kategorierna ser lite blurriga ut. Det blir lite för närliggande i färgskala med flera olika nyanser av orange/ljusbrunt
    Säkert justeringar som kan fixas.
    Annars tycker jag att det är kul med lite upphottning och nya funktioner vänjer man sig säkert vid.

Mvh Simco

Citat Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
    Hej!
    Kul med förnyelse!
    Det jag reagerar på är att det är för svag kontrast mellan färgen på texten (ljusbrun) mot de orangea fälten.
    När man kikar i sin inkorg är grundfärgen orange, vilket är helt okej, men texten flyter nästan in i bakgrunden, vilket gör det lite svårt
    att läsa vad det står. Se nedan i fältet där det står <Föregående ämne I Nästa ämne>
    Skulle vara bra att ha en mörkare färg på texten i mörkbrunt eller svart, så att det snabbt går att se vad det står.
    Layouten på blommorna bredvid nya inlägg i kategorierna ser lite blurriga ut. Det blir lite för närliggande i färgskala med flera olika nyanser av orange/ljusbrunt
    Säkert justeringar som kan fixas.
    Annars tycker jag att det är kul med lite upphottning och nya funktioner vänjer man sig säkert vid.

Mvh Simco
    Helt enig med att den bruna texten har för lite kontrast mot bakgrunden. Ska åtgärdas.

Reg.datum
    dec 2008
    Superbra!
    Tror också att fälten; "Ämne/Startat av", "Svara på ämne", "Snabbsvar" etc. skulle göra sig bra i den mörkare bruna färgen som menyraden har.
    Vill inte verka gnällig, men jag tror att kontraster är bra, så att viktiga funktioner lätt kan hittas.

Mvh Simco

Blir säkert bra efter en tillvänjningsperiod.
    La in ett nytt ämne med bilder. Tog lite tid med bilderna innan jag hajade hur att göra.
    Bilder och text hamnade lite utanför centrum. Inte bra att behöva flytta text och bild i sidled för att se helheten.
    Senast redigerat av Ulferic den 2011-03-04 klockan 12:29.

Seniormedlem Lars Fs avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Jodå, styrlisten funkar. Men tidigare kunde jag skjuta "hela forumet" och kunde då se hela bilderna. Nu rör sig bilderna inom "sin egna ram" och blir därför beskurna.
    Tidigare fanns styrlisten längst ner på sidan, inte kopplad till inlägget utan styrde hela forumsidan.
    Tycker också att det synd att man inte ser hela bilden inom "sin egen ram".
    Kan det vara så att man måste anpassa bildstorleken (förminska bilden) som man fick göra tidigare?
    Gör en test här så får vi ser hur det går?
    Bildhämtning en aning "bökigare" än tidigare.

Bildstorlekar. 85,9 och 61,1 KB.
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

1.) Låter kanske lite egenkärt... men jag saknade åsynen av min egen avatar när jag loggat in.

2.) När jag klickar på knappen "+Svara på ämne" händer endast att en textmarkör uppstår i fältet "Snabbsvar"...?

3.) I skärmbilden för "Your message" tycker jag att smiley- och postikonerna ser alldeles för små och intetsägande ut.

Citat Ursprungligen postat av Curious Visa inlägg
    1.) Låter kanske lite egenkärt... men jag saknade åsynen av min egen avatar när jag loggat in.

2.) När jag klickar på knappen "+Svara på ämne" händer endast att en textmarkör uppstår i fältet "Snabbsvar"...?

3.) I skärmbilden för "Your message" tycker jag att smiley- och postikonerna ser alldeles för små och intetsägande ut.
    1. Teknikerna jobbar på att ordna så du ska få din avatar. Det lilla program som användes till den funktionen fungerade inte med senaste uppdateringen.
    2. Har noterat detta. Som det ser ut nu måste man gå ett steg ner och välja ”Gå till avancerad”. Ska kolla upp om det finns en bättre lösning.
    3. Ska kolla om det går att ordna.

Testar bara att ladda upp en bild.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hallå, laddade min första bild på "nya" PES, inte har det blivit enklare, snabbare?, det får framtiden utvisa.
    Hur är det nu, kan man redigera sina album, flytta bilder etc?

Reg.datum
    dec 2008
    Ha, ha! Nu är jag inne och kommenterar igen!
    Ser att fotoalbumen, som medlemmarna inklusive mig själv lagt upp,
    ser lite huller om buller ut. Särskilt om man skrivit en bildtext till fotot.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •