Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Gullaskruf Percy

Seniormedlem Kolmårdstrollets avatar
    Reg.datum
    okt 2005

Gullaskruf Percy

Har hittat en vas med etikett Gullaskruf Percy. Den är 16,5 cm hög och botten 4 cm. Det är första gången jag träffat på ett glasföremål med Percy etikett. Om Roul eller någon annan som vet kunde det vara intressant att veta om alla Percys föremål hade den etiketten, eller vilka som fick den äran.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Trevlig vas!
    Många av Percys föremål försågs med denna etikett men även med den mer vanliga Gullaskrufs etiketten.

Moderator cjfs avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Inte för att det är något vidare stort statistiskt underlag, men av de Percypjäser jag har som är etikettmärkta så har ungefär en fjärdedel den här specialetiketten. Den verkar ha använts mer sparsamt (eller under en kortare period) än Gehlins motsvarighet...

Håller med Bay om att det är en trevlig vas, modellnumret har jag för mig är P551/21 (vilket innebär att den är formgiven 1955, vad 1:an betyder har jag inte blivit klok på, möjligen kvartal...).

Seniormedlem Kolmårdstrollets avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Tack för svaren Bay och cjf. Alltid kul att få lite uppgifter om saker man tycker om.

När det gäller etiketter så är det långt ifrån alla som fått "rätt" etikett både när det gäller Gehlin och Percy. Denna gula vas och Percys alla gula vaser gick på export. På Percyetiketten är det nertill ett enkelt G, inte 2 spegelvända som på den vanliga G-f etiketten.
    knappast meningslöst.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •