Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Rule Britannia" [ID: Aynsley China, Stoke-on-Trent, England]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Rule Britannia" [ID: Aynsley China, Stoke-on-Trent, England]

    är det någon som vet något om denna kopp ? jag har haft den i många år men aldrig tagit reda på något om den, koppen är 7.5 cm hög och 7.8 cm i diameter i botten och 6.9 cm i diameter uppe i mynningen
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-09, 22:44.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

  • #2
    det är tydligen en mugg dedikerad till det brittiska imperiet har jag fått fram kan den vara 1800 tal ? är det någon som är duktig på engelska stämplar? väldigt tunnt fint porslin i den
    Bifogade filer
    Last edited by harley; 2011-02-02, 21:28.
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

    Comment


    • #3
      Khaki är det ord man bör hänga upp dateringen på. Brittiska imperiets soldater kom att kallas khakis på grund av färgen på uniformerna under Andra Boerkriget 11 oktober 1899 - 31 maj 1902.




      Tillverkaren av muggen är Aynsley och stämpeln användes från 1891-1905/10 och kvaliteten är förmodligen benporslin.
      Last edited by Kaptenen; 2011-02-02, 21:49.

      Comment


      • #4
        tackar kaptenen....jag gillar ditt sätt att tänka....det är dom små detaljerna som gör det
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

        Comment


        • #5
          Blommor och en fjäril

          Fortfarande Aynsley men betydligt senare. Ett litet fat (11 cm Ø) med vackra blommor men så är det också Cottage Garden. Portrayal of the Flora of an English Country Garden.
          Bifogade filer

          Comment

          Working...
          X