Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fredagskvällsgissning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • fredagskvällsgissning

    gissa glasbruk och designer på den här optikblåsta och slipade pjäsen den är ca 10 cm hög och ca 10 cm i diameter på bredaste stället....och rejält tung....
    Bifogade filer
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

  • #2
    Måste väl vara Öhström (gissar jag helt utan att ha bläddrat kuranter).

    Comment


    • #3
      Orrefors?
      Pes är mitt google.

      Comment


      • #4
        Fin vas harley
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
          Fin vas harley
          tackar maria lexikon.....cjf prickade rätt designer och wastisdas rätt glasbruk.....överkurs vad har vasen för beteckning och från vilket årtal.....jag vet att priset på en ariel är mycket mycket högre än på en sådan här pjäs.....men ärligt talat så förstår jag det inte???? en sån här pjäs är mycket mycket vackrare och vilka effekter i rätt belysning!!!!!! så tycker jag.............
          Last edited by harley; 2011-01-28, 17:03.
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

          Comment


          • #6
            Av cjf:s svar i denna tråd som visar Orrefors Edvin Öhrström FA 2151/2 (utan vertikala skär)



            svarar jag att din är signerad FA 2151/1 (med vertikala skär) och är formgiven 1939 och med i priskurant från 1940.

            Comment


            • #7
              din isblå är en annan modell den är mer fyrkantig, den har jag missat konversationen om....min har modellnr FA 2243 och förekommer i kuranterna 1940
              behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

              Comment


              • #8
                Tack, ja jag såg när jag hade postat inlägget att proportionerna inte riktigt stämde, men de var från samma tid.

                Comment

                Working...
                X