Tack för den mycket användbara sammanställningen. Hitintills har jag besökt ett 30-tal ställen, så det finns mycket kvar att fynda.
Den angivna adressen till
Floda Missionsförsamling (Lerum Aludden Säveån)
kan var svår att hitta, eftersom det finns två ställen i Lerums kommun som heter Aludden.
Den rätta gatuadressen är Rurik Holms väg 11, Floda
Jag har nu utökat listan med hjälporganisationernas second hand-butiker till 818 st. Bl a finns samtliga Röda Korsets kupor med försäljning på plats, 274 st. Mycket nöje på årets loppisutflykter men kom ihåg att listan är en färskvara och jag kan inte lova att hålla den uppdaterad framöver.
Tyvärr angav jag fel gatuadress till Floda Missionsförsamling i mitt förra inlägg. Den uppgivna adressen går till deras kyrka, som ligger på andra sidan av Säveån.
Här är en bild på försäljningsstället och gatuadressen dit är:
Floda Stationsväg 3 i Floda
Den som kör efter GPS kan välja någon av följande koordinater:
WGS 84 (lat, lon):N 57° 48.517', E 12° 21.579'
WGS 84 decimal (lat, lon):57.80861, 12.35965
RT90:6414551, 1295221
SWEREF99:6410462, 343123
I Hallstahammar finns: En Hjälpande Hand, Elisabethmission. Jag tror att det är flera olika frikyrkor som gått samman. De skänker bidrag till olika hjälpinsatser och åker även iväg till bl a Baltländerna med sändningar.
Elisabeth mission är med på listan (se inlägg #24).
Vid årets loppisutflykter hittills har jag blivit särskilt nöjd med Myrorna. Tillfälligheter kanske men jag prioriterar dem vid besök på en ny ort där man kan välja på olika loppisar.
Röda Korsets kupor varierar väldigt mycket i storlek och sortiment och det är inte proportionellt mot ortens storlek. Om ni vill besöka bra och välsorterade kupor kan jag rekommendera Falkenberg, Växjö, Skara och Kungsbacka.
En liten rättelse angående Pingstkyrkans secondhand i Karlskoga - Rätt adress är Stråvägen, Stråningstorps centrum. Öppet varje lördag 9 -13 och ibland på onsdagar 14-17.
I Karlskoga finns även två idrottsföreningar som har varsin loppis.
Bråtens IK´s loppis. Filipstadsvägen / Drostvägen. Lördagar 10 - 14
Rävåsens IK´s loppis. Nitarevägen 2. Lördagar 9 -13. (Eventuellt kommer de att byta lokal/adress.)
Jättetack till Charloppis för tipsen. Av en ren "tillfällighet" håller jag faktiskt på med att uppdatera fjolårets lista (det är väl loppisvårkänslorna som ger sig till känna och "tvingar" mig att fixa till en användbar lista).
Hoppas att fler loppisälskare har tips att komma med så att den uppdaterade listan blir så bra som möjligt.
För mig går filen inte att öppna?
Får istället det här beskedet:
![]()
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)