Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fåglar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Gröngöling

    Här en något tillplattad gröngöling med tillhörande skål. Upphovskvinna: Ulla Lidholm.
    Bifogade filer

    Comment


    • #47
      En väggfågel av obestämd art - uggla? - gjord av Gabi Citron - Tengborg.
      17 x 9 cm.
      Bifogade filer

      Comment


      • #48
        Mycket fina och skickligt utförda fåglar som visas. Både som figur, tavlor och skål.
        Tack för det Polsson, Orlando och Lars M.

        Comment


        • #49
          Talgoxen har jag inte sett skymten av, så här kommer en i stengods.
          Av Elise Glaffey, född 1936, utbildad vid Chelsea School of Art, England, och hos bildhuggarna Luckou Nielsen och Bent Sørensen.
          Framställde djurskulpturer som beställningsverk.
          En isbjörn av henne finns också, men då får någon med flera isnallar starta en sådan tråd.

          Click image for larger version

Name:	Glaffey - talgoxe 1.JPG
Views:	1
Size:	28,6 KB
ID:	511247

          Click image for larger version

Name:	Glaffey - talgoxe 2.JPG
Views:	1
Size:	25,7 KB
ID:	511246

          Click image for larger version

Name:	Glaffey - talgoxe 3.JPG
Views:	1
Size:	27,2 KB
ID:	511245

          Comment


          • #50
            Ursprungligen postat av Orlando Visa inlägg
            Här en något tillplattad gröngöling med tillhörande skål. Upphovskvinna: Ulla Lidholm.
            den här gillar jag, undrar om Ulla o jag sett samma gröngöling....

            Comment


            • #51
              fågel Gunnar Nylund?

              Hej, jag undrar över denna fågel med en fisk i näbben. Under står Rörstrands stämpel och Sverige, GN. Är det Gunnar Nylund och är det nåt värde i den?
              Ber om ursäkt för andra prylar på bild....
              Tack på förhand! Marie
              Bifogade filer
              nyfiken amatör!har ni tid o lust se gärna mitt album! många frågetecken!

              Comment


              • #52
                Visst är det Gunnar Nylund som har gjort Kungsfiskaren- riktigt aktuell prisuppgift

                Comment


                • #53
                  Oj!!!

                  Tack för hjälpen!har sökt på GN och "fågel" på nätet,men hittade bara fåglar han gjort som var mindre färgrika o inte alls lika denna.Därför blev jag osäker om det var GN.
                  En dum fråga jag funderar på; gjorde/gör dessa konstnärer många av samma sort? Jag menar, blir tex. en "kungsfiskare" exakt likadan som en annan? Hur gör/gjorde dom då?

                  Hur många gör dom av varje? Jag trodde tex GN bara gjorde ett ex av en sak.....ja,jag är verkligen inte insatt
                  Tack,mvh Marie
                  nyfiken amatör!har ni tid o lust se gärna mitt album! många frågetecken!

                  Comment


                  • #54
                    Det är uppenbart att fåglarna är serieframställda, Hur många som tillverkats av varje vågar jag inte gissa. Priset som uppnåddes för kungsfiskaren borde kunna tolkas som att den är efterfrågad och inte ses så ofta.
                    Last edited by Kaptenen; 2011-03-11, 19:54.

                    Comment


                    • #55
                      ok

                      ok, jag ska va rädd om denna.....eller så säljer jag den på blocket och gör nåt kul.... Tack för hjälpen!!
                      nyfiken amatör!har ni tid o lust se gärna mitt album! många frågetecken!

                      Comment


                      • #56
                        okänd ripa

                        kul med en fågeltråd, jag har denna ripa som jag har försökt att få fram vem som gjort, kanske ni har koll ?
                        den är cirka 22cm lång, otroligt tunt gods.
                        skulle vara superkul om nån kände igen signaturen.
                        tyvärr kan jag inte bifoga bilder från jobbet så det får bli 2 länkar.




                        hälsningar olasan

                        Comment


                        • #57
                          Svansjön är det inte men två från Östeuropa

                          Här är två svanar - en från Ungern och en från GDR. Båda i tunt porslin.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #58
                            Tack för ytterligare fågelbesök på tråden, Gideon, marie2, olasan och Lars M.

                            Comment


                            • #59
                              Före anstormning av tuppar, hönor och kycklingar till påsk kommer här två flyttfåglar från Danmark, som jag inte vet något om - mer än som ljusstakar.....
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • #60
                                Glad påsk

                                En nästan 20 cm hög tupp från Syco får bli påskhälsning till alla!
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X