Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fåglar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fåglar

    Kom på att det finns en del fågelfigurer som kan vara lämpliga att visa nu när det snart? går mot vår.

    Först två stycken på samma bild märkt "Åse" och sedan två bilder på fåglar märkta med "B Å...". Slutligen en "Simon" och då troligen Josef.
    Bifogade filer

  • #2
    Fåglarna med Åse undertill känner jag igen. Jag har en sådan.
    Det var en som gick på mina kvällskurser i Västerås. Men vad hon hette mer än Åse, det minns jag inte. Men hon gjorde massor av sådana fåglar och sålde då.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
      Kom på att det finns en del fågelfigurer som kan vara lämpliga att visa nu när det snart? går mot vår.

      Först två stycken på samma bild märkt "Åse" och sedan två bilder på fåglar märkta med "B Å...". Slutligen en "Simon" och då troligen Josef.
      Bra initiativ, Bengt H! Inventerar hemmet snarast.

      Kom på att jag hade denna Hjort-fågel vars stilisering faller mig mycket, mycket i smaken.


      P.s
      Vihåller väl hönsen utanför tråden?
      D.s
      Bifogade filer
      Last edited by Polsson; 2011-01-07, 17:08.
      p-son

      Comment


      • #4
        Hallå Bengt,
        Roligt med fjäderfän som inte kan flyga, den här tråden kommer att lyfta även om jag har klent med bidrag, för du avser väl figurer i keramik och inte littografi, oljor etc? Bra att veta per definition. Lycka till och so long...

        Comment


        • #5
          Kul idé Bengt!
          Jag börjar med vad som finns tillhands både utanför fönstret och en Gösta Grähs inomhus: en blåmes!
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Tack så mycket för responsen.

            Roligt med Din berättelse, Aimon
            Hon måste ha haft en utmärkt lärare denna Åse.

            Visst är det risk att jag kan komma med en höna så småningom, Polsson.

            Nog hade jag tänkt att fåglarna skulle vara av keramik, Kim.
            Men säkert kan det väl finnas plats även för andra.

            Mycket "fågellika" fåglar han gjorde Gösta Grähs.

            En till "G G"- fågel visas här nedan. Sedan en med Lerlaxen-etikett. Slutligen en uggla med signeringen "A S" . Kanske Arne Säfström
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Lägger in min fågel av Gunnar Hansson i Lomma.
              Tycker att hans fåglar är charmiga och glasyren på denna föll jag som en fura för.
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Visst är den charmig och fin, simco. Tack för att du visar den.


                Jag går väl vidare med några "höns" då så att dom är avklarade.

                Först Rutebo och sedan en "sparfågel" från Syco och så två på samma bild som är från Gunnar och Gunvor Nymans verkstad i Vejbystrand.
                Slutligen något från Egil Solbergs verksamhet i Härnösand.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Här kommer två bidrag från mig. En klotrund designad av Erik Engqvist och en färgglad av Bengt Johansson. Dessa båda är nog vad som finns i keramikfågelväg hos mig, tror jag
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Tack så mycket för bilderna på dina fina Jie-fåglar, Tina. (För jag förmodar att Bengt Johansson också var verksam där).
                    Förhoppningsvis kan Aimon komma in och berätta lite mer om Jie:s tillverkning av fåglar och andra figurer.
                    Hoppas också att kunna få se någon fågel av Maria Ericsson, för nog lär hon väl ha framställt även sådana.
                    Här visas en bild på en annan fågel av Engqvist.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Fågelvas

                      Kanske att jag lägger in denna Janivas på tråden för Jani men jag börjar här och sätter upp den på Fågeltråden. Vasen är 21 cm hög.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Ja det var en ytterst ovanlig Jani, grattis till den!!

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Andres Visa inlägg
                          Ja det var en ytterst ovanlig Jani, grattis till den!!
                          Tack för det, Andres!
                          Jag fortsätter med socker, salt och ägg. Men peppar saknas tyvärr!
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #14
                            Verkligen trevliga och ovanliga saker av Jani. Tack för att Du visar dessa, Lars.

                            Här nedan visas tillsammans två fåglar av Willi Fischer samt en som kanske också är av honom. I alla fall är den stämplad Ego.
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #15
                              Här kommer en fågel från Nittsjö, Thomas Hellström och en liten sak som jag tänkte ni kunde få gissa på i en annan tråd.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X