Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 7 8 9 10
Resultat 91 till 95 av 95

Ämne: Fåglar

Citat Ursprungligen postat av Pani Visa inlägg
    Står det Elsie och EG? Kanske Elsie Granholm?

Bifogad fil 172382
    Tack för ditt svar

Citat Ursprungligen postat av Bengt H. Visa inlägg
    Tack så mycket för bilderna på dina fina Jie-fåglar, Tina. (För jag förmodar att Bengt Johansson också var verksam där).
    Förhoppningsvis kan Aimon komma in och berätta lite mer om Jie:s tillverkning av fåglar och andra figurer.
    Hoppas också att kunna få se någon fågel av Maria Ericsson, för nog lär hon väl ha framställt även sådana.
    Här visas en bild på en annan fågel av Engqvist.
    Det är så många som tillverkat fåglar hos AB Jie Johnson, så det blir allt för lång redogörelse. Jag får först skriva ned allt och be få tterkomma, när det är färdigt.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    En liten and eller anka - bara 3 cm lång och med en stämpel så liten att det behövdes förstoringsglas: TOM. Kan det vara Tom Möller som gjort den?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hej Lars M. Jag är så gott som helt säker på att det
    är Tom Möller, har sett liknande små skulpturala figurer
    av honom tidigare, dessutom ser man ju att den lilla
    har den rätta härliga glasyren.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Rödhake

Alla kan göra misstag men att utse den i övrigt trevliga och "sociala" rödhaken till landskapsfågel för Halland är fel! Inte bara de från Falkenberg protesterar mot det som JIE och Staffan Johnson gjort. Pilgrimsfalk är givetvis Hallands landskapsfågel! En stor rödhake av Bengt Lindqvist från Ödsmål har jag visat här. http://precisensan.com/antikforum/sh...6dsm%E5l/page4
    Och här en tredje Red Robin men från Tyskland och då blir det ett fat med "Unsere kleine Vogelwelt" och en " Rotkehlchen am Wegesrand" av Karl-Hans Boese för Tirschenreuth. 19,5 cm Ø. Med de i trädgården har jag en samling!
    Bifogade bilder Bifogade bilder        
    Senast redigerat av Lars M den 2020-03-25 klockan 18:22.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •