Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Röllakan-signaturer sökes!

Vem är G?

Söker designer för signaturen G, även om mattan ifråga inte är en röllakan. Mycket tacksam för information!
    Namn:  20160316_232008.jpg
Visningar: 1414
Storlek:  65,5 KBNamn:  20160316_232018.jpg
Visningar: 1401
Storlek:  73,6 KB

Röllakan vepa

Citat Ursprungligen postat av StinaB Visa inlägg
    Hej,

Jag jobbar på en sammanställning över signaturer på röllakan och vem som står bakom respektive signatur. Jag skulle behöva er hjälp med att hitta fler signaturer!

Så, om ni har en röllakanmatta med signatur - släng in en rad!

Förhoppningsvis kommer jag så småningom kunna svara några av er vem som vävt mattan.

Tack för hjälpen!
    Hej, hoppas att du kan hjälpa mig med information om den röllakans vepa med tre rosa och tre blå blommor, vepan är märkt ILS. Vi fick den i slutet av -80 talet och vill gärna veta lite om textilkonstnären. ( Lyckades tyvärr inte med att bifoga bild :-()
    Tack på förhand!

Seniormedlem MrTompas avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Citat Ursprungligen postat av Annika P Visa inlägg
    Hej, hoppas att du kan hjälpa mig med information om den röllakans vepa med tre rosa och tre blå blommor, vepan är märkt ILS. Vi fick den i slutet av -80 talet och vill gärna veta lite om textilkonstnären. ( Lyckades tyvärr inte med att bifoga bild :-()
    Tack på förhand!

Enligt Stockholms Auktionsverk http://online.auktionsverket.se/1311...atta-rollakan/ så är det en finsk matta. Se länken!

Mvh MrTompa

Jag har en matta som jag vill ha mer info om. Den har en signatur som visats tidigare i tråden, och den här mattan kanske kan hjälpa till att sprida ljus över designer och tillverkare.

Själv har jag googlat en hel del utan att hitta något vettigt.

Namn:  PART_1476882452817.jpg
Visningar: 1120
Storlek:  132,2 KB
    Namn:  IMG_20161019_150522.jpg
Visningar: 1122
Storlek:  128,6 KB

Hej!

Gammal tråd, men någon här kanske vet vem signaturen JR är?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •