Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjalmarsdotter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Hjalmarsdotter

    Har inhandlat ett fint armband i min smak. Silver 1965, även stämplat Hjalmarsdotter. Jag har hittar några resultat från auktioner men ingenting om vem Hjalmarsdotter var/är. Tacksam för all information

    mvh bonnie
    Bifogade filer

  • #2
    Det här hittade jag. Men det ger ju inget svar. Sorry. 6:e uppifrån.
    Moderna - Moderna Smycken / Silver / Glas / Konsthantverk - Klubbas i Stockholm - 2006-05-20

    Comment


    • #3
      Hej Kolmårdstrollet!
      Tack så mycket för hjälpen! Men det är ju konstigt att det inte går att finna information om Hjalmarsdotter på nätet. Kanske har hon varit verksam under en kort period, föremål är få och all info går att finna i gamla böcker som någon kanske har hemma...=)

      mvh Bonnie

      Comment


      • #4
        Hur ser de övriga stämplarna ut! Jag får inte fram något när jag söker Hjalmarsdotter på SWEDAC.

        Comment


        • #5
          Yes!

          Äntligen har jag lyckats ta en bra bild på stämplarna
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Tyvärr inget spännande om formgivaren Hjalmarsdotter. Här utdrag ur Swedac

            Namnstämpel Namn Utdelningsadress Postadress Tel Reg Avreg

            LGL LAVER L 100 01 STOCKHOLM 1950- 1969

            LGL LAVER-LINDBOM AB JUVELERARE BRAHEG 32 114 37 STOCKHOLM 1969- 1978

            LGL LAVER-CARLSSON GULD & SILVERSM HB BRAHEG 32 114 37 STOCKHOLM 1978- 1984

            LGL LAVER-CARLSSON GULD & SILVERSM AB ERIK DAHLBERGSG 19 115 32 STOCKHOLM 08-61 13 51 1984- 1997

            Comment


            • #7
              Då måste det vara LGL LAVER L 100 01 STOCKHOLM 1950- 1969 i så fall, eftersom armbandet är gjort 1965.
              Ja...svårt att hitta information om Hjalmarsdotter...
              Men smycket blir inte mindre fint pga det Bara putsa upp lite

              Comment

              Working...
              X