Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstnär CK.Hansen vet ni mer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstnär CK.Hansen vet ni mer?



    Signatur CK.Hansen



    Det jag hittat är följande: "Carlo Knud Hansen är född i Danmark den 22 mars 1920. Ingen akademisk utbildning men medfödd anlag och ett energetiskt självstudium har placerat honom bland nu levande, lovande konstnärer.

    Under år 1950 reste han till utlandet och har sedan dess haft utställningar i bland annat Paris, Cannes, Rom och Sorrento."

    Utdrag ur "CE SOIR PARIS"

    Någon av er som vet mer?
    Och är det någon av er som har tavlor av honom?

  • #2
    Har en tavla av C K Hansen

    Ursprungligen postat av vingummit Visa inlägg


    Signatur CK.Hansen



    Det jag hittat är följande: "Carlo Knud Hansen är född i Danmark den 22 mars 1920. Ingen akademisk utbildning men medfödd anlag och ett energetiskt självstudium har placerat honom bland nu levande, lovande konstnärer.

    Under år 1950 reste han till utlandet och har sedan dess haft utställningar i bland annat Paris, Cannes, Rom och Sorrento."

    Utdrag ur "CE SOIR PARIS"

    Någon av er som vet mer?
    Och är det någon av er som har tavlor av honom?
    Har en tavla jag också ,fått den av min mormor. Vart kan man få verdien på den,någon som vet?

    Comment


    • #3
      Jag har 3 st tavlor av C K ansen

      Hej! Jag har 3 st tavlor av C k Hansen som jag kan sälja; "Sacre Ceur", "Pl. Bianche" och "Rue Lapin".

      Comment


      • #4
        Reaktiverar en gammal tråd igen. Hittade precis en tavla av honom på en loppis! Jag har ingen ytterligare information om honom än den som redovisas ovan. Finns en infolapp med precis den texten på tavlans baksida. Gillar verkligen hans stil. Mitt verk tycks heta just "Paris". Inramningen är snygg och tavlan kommer verkligen att pryda mitt 50-talsinspirerade hem.

        Comment


        • #5
          I händelse av att någon är intresserad kommer här en bild. Väldigt liknande stil som tavlan högre upp i tråden.
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Med risk för att prata för mig själv...men...det är ju samma plats han har målat av i de båda tavlorna...ser jag ju nu?!? Kanske hans favvoställe i Paris?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av vingummit Visa inlägg


              Signatur CK.Hansen



              Det jag hittat är följande: "Carlo Knud Hansen är född i Danmark den 22 mars 1920. Ingen akademisk utbildning men medfödd anlag och ett energetiskt självstudium har placerat honom bland nu levande, lovande konstnärer.

              Under år 1950 reste han till utlandet och har sedan dess haft utställningar i bland annat Paris, Cannes, Rom och Sorrento."

              Utdrag ur "CE SOIR PARIS"

              Någon av er som vet mer?
              Och är det någon av er som har tavlor av honom?
              Hej - ja - jeg ved mere om Carlo Knud Hansen

              Carlo var min far og han døde d. 26. juni, 1992 i Haderslev sygehus i Danmark
              Carlo fik i alt 8 børn og jeg er den næst yngste. Carlo boede i 30 år i Palma De Mallorca hvor jeg også selv er født d. 20 juni 1969. Min mor lever stadig :-) og hun har rigtig mange af hans malerier stadig.
              Hvis I vil vide mere, så kan du skrive til vikinga@mail.dk
              Mange hilsner
              Vikinga Hanne Christensen
              Født: Hanne Hansen

              Comment

              Working...
              X