Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Konstnär CK.Hansen vet ni mer?

Konstnär CK.Hansen vet ni mer?

Signatur CK.Hansen

http://4.bp.blogspot.com/_BVnvlJYr1_...0/Signatur.png

Det jag hittat är följande: "Carlo Knud Hansen är född i Danmark den 22 mars 1920. Ingen akademisk utbildning men medfödd anlag och ett energetiskt självstudium har placerat honom bland nu levande, lovande konstnärer.

Under år 1950 reste han till utlandet och har sedan dess haft utställningar i bland annat Paris, Cannes, Rom och Sorrento."

Utdrag ur "CE SOIR PARIS"

Någon av er som vet mer?
    Och är det någon av er som har tavlor av honom?

Har en tavla av C K Hansen

Citat Ursprungligen postat av vingummit Visa inlägg

Signatur CK.Hansen

Det jag hittat är följande: "Carlo Knud Hansen är född i Danmark den 22 mars 1920. Ingen akademisk utbildning men medfödd anlag och ett energetiskt självstudium har placerat honom bland nu levande, lovande konstnärer.

Under år 1950 reste han till utlandet och har sedan dess haft utställningar i bland annat Paris, Cannes, Rom och Sorrento."

Någon av er som vet mer?
    Har en tavla jag också ,fått den av min mormor. Vart kan man få verdien på den,någon som vet?

Post Jag har 3 st tavlor av C K ansen

Hej! Jag har 3 st tavlor av C k Hansen som jag kan sälja; "Sacre Ceur", "Pl. Bianche" och "Rue Lapin".

Red face

Reaktiverar en gammal tråd igen. Hittade precis en tavla av honom på en loppis! Jag har ingen ytterligare information om honom än den som redovisas ovan. Finns en infolapp med precis den texten på tavlans baksida. Gillar verkligen hans stil. Mitt verk tycks heta just "Paris". Inramningen är snygg och tavlan kommer verkligen att pryda mitt 50-talsinspirerade hem.

I händelse av att någon är intresserad kommer här en bild. Väldigt liknande stil som tavlan högre upp i tråden.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Med risk för att prata för mig själv...men...det är ju samma plats han har målat av i de båda tavlorna...ser jag ju nu?!? Kanske hans favvoställe i Paris?

Citat Ursprungligen postat av vingummit Visa inlägg

Signatur CK.Hansen

Någon av er som vet mer?
    Hej - ja - jeg ved mere om Carlo Knud Hansen

Carlo var min far og han døde d. 26. juni, 1992 i Haderslev sygehus i Danmark
    Carlo fik i alt 8 børn og jeg er den næst yngste. Carlo boede i 30 år i Palma De Mallorca hvor jeg også selv er født d. 20 juni 1969. Min mor lever stadig :-) og hun har rigtig mange af hans malerier stadig.
    Hvis I vil vide mere, så kan du skrive til vikinga@mail.dk
    Mange hilsner
    Vikinga Hanne Christensen
    Født: Hanne Hansen

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •