Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 danskt porslin - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

danskt porslin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • danskt porslin

    Hej frågelådan!
    Jag har ärvt en royal copenhagen musselmalet halvblonde servis, jag undrar hur jag kan få veta vad den är värd och vart kan man sälja den?

    Det är tolv koppar med tillhörande fat, samt tolv kakfat, en kaffekanna, en gräddsnipa, tre små askfat (?), uppläggningsfat fyra stycken olika-
    Ett rektangulärt, ett runt på fot, ett stort runt utan fot, samt ett litet runt utan fot. Och sist en sockerskål med två öron, som tyvärr tyvärr saknar locket!
    (kanske finns det någon som har tips på hur man kan hitta ett lock?)
    Under alla delar står signaturer med två eller tre bokstäver efter tre "vågor", jag tror de är köpa någon gång runt 40-talet.
    Finns det någon som kan hjälpa mej med svar? Vore fint!
    tack på förhand! Klara

  • #2
    Hej.
    Du kan exempelvis gå in på http://www.glasboden.nu där finns ett sortiment av musselmalet halvblonde med bilder och priser.
    Priserna där är ju såklart vad antikhandeln tar ut. Man kan forska lite på avslutade auktioner på http://www.tradera.com eller gör en sökning på http://www.google.se , då bör du få en prisbild.
    signaturerna på godeset har ingen betydelse för priset, anger endast vem som har målat porslinet. Däremot värderas porslin som är äldre, helst före 1900 men före 1923 anses också mer värdefullt, framförallt av icke skandinavier. Om man googlar lite så hittar man ganska lätt en nyckel för att åldersbestämma sitt porslin från Royal Copenhagen.
    Credo Elvem ipsum etian vivere.

    Comment


    • #3
      Danskt porslin

      hej!
      På Antikprat finns Regina som är jätteduktig på alla porslinsfrågor. Där får du säkert ett bra svar.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Oregistrerade
        hej!
        På Antikprat finns Regina som är jätteduktig på alla porslinsfrågor. Där får du säkert ett bra svar.
        Jahap, där fick jag
        Credo Elvem ipsum etian vivere.

        Comment


        • #5
          Prisbild:
          Sveriges största cirkulära marknad. Köp & sälj begagnat & second hand, enkelt & hållbart. Mode, Inredning, Elektronik, Motor, Samlarobjekt & mer | Tradera.


          För ålder:

          Comment


          • #6
            Musselmalet är ett eftertraktat porslin. Mitt förslag är att du vänder dig till närmaste auktionsfirma som har kvallitétsauktioner. De tar visserligen procent på försäljningen men är ändå ett bra alternativ.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Janne R
              Jahap, där fick jag
              Ja du skal bare ikke tro at du er noget.
              Jeg synes ellers at spørgsmålet var godt besvaret - jeg har intet at tilføje (andet end at jeg havde givet linket til aldersbestemmelsen)

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av hose
                Ja du skal bare ikke tro at du er noget.
                Jeg synes ellers at spørgsmålet var godt besvaret - jeg har intet at tilføje (andet end at jeg havde givet linket til aldersbestemmelsen)
                Ja,well....

                Värden är alltid svårt, finns lika många olika priser som det finns koppar.
                Jag brukar skilja på om det är ett försäkringsvärde eller om man skall sälja det.
                Skall man sälja det är det ofta en handlare som köper det och då går ju priset upp. Så om man letar efter butikspriser tex på glasboden eller någon av de linksen du gav och halverar det då får man fram ett ungefärligt värde vid försäljning.
                Credo Elvem ipsum etian vivere.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Janne R
                  Värden är alltid svårt, finns lika många olika priser som det finns koppar.
                  Jag brukar skilja på om det är ett försäkringsvärde eller om man skall sälja det.
                  Skall man sälja det är det ofta en handlare som köper det och då går ju priset upp. Så om man letar efter butikspriser tex på glasboden
                  Jeg er helt enig pris er mange ting. Og man kan selv påvirke prisen utrolig meget. Det handler om hvad man ved og hvor megen tid man er parat til at lægge i salgsprocessen.
                  Nå jeg køber - det er meget lettere - så har jeg fuld kontrol. Jeg kan både købe og lade være

                  Comment


                  • #10
                    Ämne flyttat!

                    Denna tråd är flyttad från "Öppna frågelådan".

                    /Admin
                    /Admin
                    admin@precisensan.com

                    Comment

                    Working...
                    X