Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 3 4 5 6
Resultat 51 till 56 av 56

Ämne: Sommarkatt.

Gammgubbe Sladdens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Idag, då det varit blåsigt och urget, går det bra att vila i varma fluffkorgen. Annars är det mest i mitt knä.
    Hon har blivit den mest pratande och gosande katt jag upplevt!
    Lite senare, samma kväll.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Åh så trevligt att åter stifta bekantskap med din katt. Och tänk så bra det blev - att hon fick leva vidare och bo med dig. Hon valde ju rätt när hon dök upp utanför ditt hus, eller hur och etablerade er relation, som jag förstår är precis så fin som det kan vara när en katt bestämmer sig för den människa som skall tillhöra den

Reg.datum
    jan 2006

"Jag vill inte se"

Bifogade bilder Bifogade bilder  
    resten satte han hår på.

Reg.datum
    jan 2006
    Jag är ju man och skall vara lite hård, på flera sätt. Men den här katta lockar fram mjukisen. Imorse kl. 06.00 kom hon in och satte sig mellan mina fötter. En nyfångad mus i munnen. Tittade på mig i 20 sekunder, sedan lade hon ner musen och gick ut. Det måste ju vara kärlek...?
    Blev en mus till nu ikväll!
    resten satte han hår på.

Citat Ursprungligen postat av Sladden Visa inlägg
    Jag är ju man och skall vara lite hård, på flera sätt. Men den här katta lockar fram mjukisen. Imorse kl. 06.00 kom hon in och satte sig mellan mina fötter. En nyfångad mus i munnen. Tittade på mig i 20 sekunder, sedan lade hon ner musen och gick ut. Det måste ju vara kärlek...?
    Blev en mus till nu ikväll!
    Såna inlägg värmer mitt kattälskarhjärta och jag blir allt lite rörd och tårögd

Vilken tur hon har som har dej - eller rättare sagt att ni har varandra!

Seniormedlem Svärdsfallas avatar
    Reg.datum
    okt 2011

Fin tråd.

Citat Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
    ..men behåll katten de e mysigt me ett husdjur....å skjut tyskarna när dom kommer tillbaka nästa vår de e bättre dom förbannade djurplågarna
    Kunde inte sagt det bättre själv.

Har själv tagit hand om katter. En sommarkatt kom hit en vinter och åt fågelfrö. Liten och mager var han. Numera får han givetvis kattmat men på vintern går han gärna ut och äter de frön som fåglarna tappar. Skatorna är rädda för mina övriga katter men inte för denne man. De kan vända ryggen mot honom trots att han är mindre än en meter bort. På vintern får han nog för sig att han är en skata.
    Senast redigerat av Svärdsfalla den 2012-08-28 klockan 23:31.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •