Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tre colaflaskor upphittade i gammal soptipp

Tre colaflaskor upphittade i gammal soptipp

Hej!
    Igår när jag var ute och gick så hittade jag en gammal soptipp bredvid grusvägen på andra sidan en stenmur. Där var all möjlig bråte; cyklar, slaktavfall, trasigt porslin, kockumssaker och framför allt - flaskor!

Bland annat dessa tre coca cola-flaskor från olika år. Den längst till vänster är märkt med 53 och vad jag förstår var det detta år colan introducerades i sverige. Finns det något värde i en sådan flaska? Själv tycker jag den är fantastiskt fin med sitt tjocka gröna glas! Jag har ännu inte lyckats få dem ordentligt rena.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Legions avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Tyvärr är det ganska svårt att få rent glas som legat ute i många år men får du den hyfsat fin så visst finns det en marknad för gamla colaflaskor, men värdena är nog ganska små.

Jag har samlat på äldre svenska CC-prylar. Då var priserna relativt höga på fina flaskor. En 53:a kostade 100-150 kr. Mittenflaskan är en engångsflaska i tunt glas och inte så jättevanlig. Tror att de fanns mellan 1964-69 i denna modellen. Den större flaskan till höger fanns mellan 1960-70. Runt en femtiolapp styck för dessa i fint skick.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •