Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fräck lampa men varifrån & vilken skärm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Fräck lampa men varifrån & vilken skärm?

    Hej
    Har köpt denna lampfot på loppis då jag tyckte den var superhäftig.
    Gammal bör den vara då kabeln är lindad och kontakten gammal. Lampan är precis klotrund och har instansat mönster ovanpå. Den har 3 fötter som synes, som är runda kulor som örnklor håller fast. Och brytaren är en sån där vrid mojäng.

    Det fanns ingen skärm till tyvärr.

    Jag undrar om någon kan säga mig något om varifrån den här kan komma och hur gammal den kan tänkas vara. Samt om det finns något tips på vilken skärm som skall vara på en sån här.
    Just nu står den i skåpet och väntar på just en skärm.

    Hoppas ni som är experter på det mesta kan hjälpa mig!
    Bifogade filer

  • #2
    Vi kan väl börja med tillverkningstiden som säkert är 1930-40-tal och tillverkaren bör vara en svensk tillverkare av tennföremål. Leta efter stämplar!

    Comment


    • #3
      Tror att den ska ha en ganska rustik pergamentskärm...

      Comment


      • #4
        Komplettering stämplar

        Hej igen

        har letat och letat och letat men hittade till slut nåt som ser ut som stämplar.
        Bifogar bilder. Det är 3 halvdåliga av en stämpel som ser ut som CH och den andra ser ut som EHB eller något liknande.

        Gällande skärm så såg jag framför mig en sån där hög smal veckad sak men kan ha totalfel, den du föreslog kan ju också passa...
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          De här stämplarna sitter på lampsockeln eller hur? Om så är fallet, tror jag inte att det är själva tillverkaren av lampfoten.

          Comment


          • #6
            Stämplar

            Ja de sitter på lampsockeln precis som du säger.

            Inga andra stämplar finns dessvärre..

            Comment

            Working...
            X