Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Misslyckandetråd: Vilket är ditt sämsta köp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Misslyckandetråd: Vilket är ditt sämsta köp?

    Vad har du betalat på tok för mycket för? Vilken var saken du köpte, som inte direkt var den där fomgivaren som du trodde? Vad var i för dåligt skick att det inte finns ett värde i den?

    Detta är PES-misslyckande tråd.

    Det enda misslyckande i ett köp jag vet att jag gjort, hade inget med formgivning/antikviteter att göra! Men det finns nog, ska gräva i minnet, tillsvidare vill jag höra era.....

  • #2
    Vilken rolig tråd!

    Sämsta köpet var för länge sedan när jag var novis på begagnatmarknaden och precis hade börjat använda Tradera.

    Jag vann en auktion på ett vackert fat som såg jättefint ut på bilderna... så jag och min sambo åkte (efter ök med säljaren) och hämtade det. Det var en såndär perfekt dag för en biltur.

    När jag fick se fatet fick jag en chock - under fattades en STOR BIT
    Säljaren såg min förskräckta min och ursäktade sig medan han vred sig som en mask "Jaaaa, det är ju ett liiiitet liiitet nagg där under... men det är inget som stör..."

    Ehh... halva fatet var ju borta...
    Jag vet inte varför men jag betalade och gick utan ett ord. Tog det som en läxa och det har heller aldrig hänt igen
    Undviker konekvent annonser som innehåller texten "...men det är inget som stör..." Jag anser mig själv vara den som avgör det bäst

    Till dig i Huddinge med fatet om du mot förmodan finns här på PES:
    Jag såg att du skämdes, allt är förlåtet, det var som sagt var en perfekt dag för en åktur!
    Last edited by TorparAnna; 2010-09-15, 21:51.

    Comment


    • #3
      Min Audi A3 2,0T quattro.
      Den kostar mig ca 800/mån i försäkring.
      Den drar ca 1,5liter milen till jobbet ( Får bara köras på 98oktan och uppåt )

      Snygg, ja. Kvalité, Ja. Sjukt kul att köra, Ja. Snabb, Ja.
      Men dock ett stort svart hål som jag kastar pengar i.

      Får återkomma med sämsta köp i kategorin "pes sak" som jag förstår du är ute efter. Var bara tvungen att spy galla lite, då den även ska in på service.
      3900:- ............

      Någon som vill köpa föresten? Bra pes pris
      Pes är mitt google.

      Comment


      • #4
        Alla idiotiska köp är välkomna!

        Hade personligen gått ifrån det chippade fatet eller en pengakostande audi, men pungade gladeligen ut 1000kr mer för ett termofilter till terrariet. (var nybörjare inom reptiler då).

        Man lär så länge man lever.

        Tack för era svar, hoppas på att fler vågar berätta.

        (hoppas du förstår att jag inte tar i din audi med tång)
        Last edited by Ruska; 2010-09-15, 22:08.

        Comment


        • #5
          Fatet har jag faktiskt kvar och användning för
          Det står står på dasset (till torpet, se avatar) med tvålar i... Inte vad jag tänkt mig... men som en påminnelse att syna sömmarna noga på det man köper

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Ruska Visa inlägg
            Hade personligen gått ifrån det chippade fatet eller en pengakostande audi, men pungade gladeligen ut 1000kr mer för ett termofilter till terrariet. (var nybörjare inom reptiler då).

            Man lär så länge man lever.

            Tack för era svar, hoppas på att fler vågar berätta.

            (hoppas du förstår att jag inte tar i din audi med tång)
            Jadå, det förstår jag. Nästa gång blir det en diesel =)
            Pes är mitt google.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av TorparAnna Visa inlägg
              Fatet har jag faktiskt kvar och användning för
              Det står står på dasset (till torpet, se avatar) med tvålar i... Inte vad jag tänkt mig... men som en påminnelse att syna sömmarna noga på det man köper
              Det som inte är gängse i salongerna, tas på dasset.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
                Jadå, det förstår jag. Nästa gång blir det en diesel =)
                Vet du att man inte betalar skatt för en mopedbil? Sen behöver man heller inte besiktiga den. Går det åt mer än 0,3 milen i soppa blir jag förvånad och föräkringen kostar kaffepengar.
                Last edited by Ruska; 2010-09-15, 22:43.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Ruska Visa inlägg
                  Vet du att man inte betalar skatt för en mopedbil? Sen behöver man heller inte besiktiga den. Går det åt mer än 0,3 milen i soppa blir jag förvånad och föräkringen kostar kaffepengar.
                  Men håll dig borta från 2+1-vägar med mitträcke, tack

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av TorparAnna Visa inlägg
                    Men håll dig borta från 2+1-vägar med mitträcke, tack
                    Får jag fråga varför? (vet inte)

                    Comment


                    • #11
                      Jag tänkte mest av hänsyn till den svans av bilar som då kommer att ligga efter... det går ju inte att köra om

                      Comment


                      • #12
                        Antikmässigt har jag nog inget. Däremot är hela min utbildning ett enda stort felköp, 300000:- i studieskuld och har jobbat som brevbärare i 5 år...JAG ÄR INTE BITTER JAG INTE!

                        MvH
                        Emil

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
                          Antikmässigt har jag nog inget. Däremot är hela min utbildning ett enda stort felköp, 300000:- i studieskuld och har jobbat som brevbärare i 5 år...JAG ÄR INTE BITTER JAG INTE!

                          MvH
                          Emil
                          Kan inget annat än fnissa! Har ett gäng med grapefukt om du vill ha?

                          Comment


                          • #14
                            Ursprungligen postat av TorparAnna Visa inlägg
                            Jag tänkte mest av hänsyn till den svans av bilar som då kommer att ligga efter... det går ju inte att köra om
                            Ett bra köp för dig vore alltså en stoppkloss under gaspedalen.

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av Emil Brannstrom Visa inlägg
                              Antikmässigt har jag nog inget. Däremot är hela min utbildning ett enda stort felköp, 300000:- i studieskuld och har jobbat som brevbärare i 5 år...JAG ÄR INTE BITTER JAG INTE!

                              MvH
                              Emil
                              Aha, ska det vara på den nivån...
                              Hela det här huset jag sitter och skriver i är det största felköpet jag gjort!
                              Det visade sig (efter köp såklart) att det var MrBean eller någon med samma klok-kvot som bott här innan... tex kunde vi bara inte begripa hur vi skulle släcka takbelysningen i vardagsrummet, så hela renoveringsperioden skruvade vi ur glödlampan när vi ville släcka för dagen. Tills vi kom till den vägg där MrBean hade satt igen en dörr och spikat och tapetserat in strömbrytaren i påslaget läge.. och bott så själv sedan 80-talet

                              Så har det fortsatt sedan dess, med små... överarskningar ...

                              Comment

                              Working...
                              X