Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har jag fått för fat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vad har jag fått för fat?

    Jag har ärvt 5 st gröna glas fat. I stort sett är de likadana. När man tittar närmare så ser man att det runda mittpartiet på tre av dem är genomskinligt som resten av fatet (se bild). Två av dem har ett ”grumligt” mittparti (se bild). Diametern är 14 cm. Eftersom jag då inte har en aning om vad dessa fat är för något så är det svårt att söka info om dessa på nätet. Finns det någon här som vet vad jag har fått för fat & vill dela med sig av sin kunskap? Vad är det för ”skillnad” på dem?
    Bifogade filer

  • #2
    Serien heter Reffla och är designad av Arthur Percy för Gullaskruf. Sök på Reffla på Tradera så får du upp en hel del samt olika färger

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
      Serien heter Reffla och är designad av Arthur Percy för Gullaskruf. Sök på Reffla på Tradera så får du upp en hel del samt olika färger
      Tack för ett snabbt svar, då ska jag leta upp det

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
        Serien heter Reffla och är designad av Arthur Percy för Gullaskruf. Sök på Reffla på Tradera så får du upp en hel del samt olika färger
        Förresten… Vet du varför är det olika mitt parti på ”samma” fat?

        Comment


        • #5
          Troligtvis för att den är kulslipad i botten manuellt

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
            Troligtvis för att den är kulslipad i botten manuellt
            Tack, igen!!!

            Kan man vara mer än en novis på antikt & design, så är det det jag är Men jag lär mig

            Comment

            Working...
            X