Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Møller & Bøgely och Roskilde lervarefabrik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
    Förbenat fin.
    Hur ser insidan ut?
    På vasen alltså.
    Insidan kommer med dagsljuset i möra.....Utsidan, på mig alltså, måste få sin nödvändiga skönhetssömn först.

    Comment


    • #17
      Hej!
      Lägger in min nyinköpta Danico här på tråden.
      Gideons observation vad gäller ljusa insidor och Kaptenens observationer vad gäller chokladkladdiga undersidor,
      och de intressanta länkarna är mycket bra referenser.
      Som jämförelse, och för att Danico inte har en egen tråd, lägger jag in min vas här.
      Grå/blå insida och utan chokladsås i botten.
      Bifogade filer

      Comment


      • #18
        Vacker form och dekor!

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Vacker form och dekor!
          Tack så mycket!
          Den följde med en liten HAK som jag kommer att presentera närmare tillsammans med mina andra nya favoriter.
          Nu får man passa sig när fler danskar börja knacka på dörren, så vackra, och självklart vill jag ju ha en med chokladsås i botten också.

          Comment


          • #20
            Fyller på med möjliga Roskildekandidater...

            Nr 87


            Nr 114

            Comment


            • #21
              Möller & Bögely!

              Eftersom det inte finns någon tråd om M & B fortsätter jag här med mitt första föremål från ABL-kusinen. Yippee!!!
              Inköpt i välgörenhetsaffär innan jag begav mig till Frihamnsmässan i fredags. Höjd 6,5 cm. Signaturen PB, är det Peter Bögely? Jag vet att det finns mer info i nån annan lång tråd, men var?

              Fler snyggingar tycker jag ska visas här, och så kan vi ta bort frågetecknet i trådrubriken. Gärna någon länk till fakta om M & B också.......
              Bifogade filer

              Comment


              • #22
                Liten, men makalöst vacker. Väcker ett stort habegär, men jag fann en stor magnifik "KK" , så jag har dreglat färdigt för idag!



                Riktigt bra uppdaterad information...

                Comment


                • #23
                  Hallå Rosa,
                  Du min handledare på PES, hur lägger man in de länkadressera
                  som man så fiffigt kan klicka på? So long...

                  Comment


                  • #24
                    Kim! Gå in på sidan du vill länka till, markera hela adressfältet högst upp på skärmen, högerklicka och välj "klipp ut". Nu har du länken i minnet och kan sedan i din skrivna text högerklicka igen och nu välja "klistra in" Då har du en klickbar länk!

                    Comment


                    • #25
                      De snygga danskarna är verkligen något att sukta efter.
                      För att fortsätta på Roskildespåret måste jag visa upp dagens fynd.
                      Som jag skrev förut så ville jag absolut ha en vas med "chokladsås" i botten, trodde aldrig att jag skulle hitta en. Men så idag så var jag på en för mig "helt ny" loppis. Där hittade jag denna ståtliga vas. Mystiken tätnar, den har tjock glasyr i botten och numret eller signaturen täcks av en oljefläck från glasyren. Hur jag än vänt och vridit har jag inte lyckas utläsa vad det står, men jag gissar på ett tresiffrigt nr alternativt tvåsiffrigt nr och en bokstav. Detta är dock målat, inte ristat som på de övriga bilderna. Öppningen på vasen är härligt chokladsåsig, och vasen har en cremevit insida, precis som de andra exemplaren i tråden. Trots några småskavanker är jag mycket glad över detta fynd.

                      Håll tillgodo med många stora bilder.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #26
                        En kanonvacker vas både vad gäller form, dekor och glasyr! Ett stort grattis!

                        Comment


                        • #27
                          Tack Kaptenen!

                          Jag blev verkligen glad när jag hittade den. Lite lustigt att det var en oljefläck mitt över märkningen. Men det gör ju bara att vi får fortsätta att spana med Roskilde som främsta kandidat. Hoppas att det dyker upp fler alster och bilder i tråden.

                          Mvh Simco

                          Comment


                          • #28
                            Säger också grattis! Härlig vas i form o glasyr.
                            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                              De snygga danskarna är verkligen något att sukta efter.
                              Trots några småskavanker är jag mycket glad över detta fynd.

                              Håll tillgodo med många stora bilder.
                              Vi håller tillgodo och är också glada. Kan inte hjälpa att jag får associationer till.........

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                                Stora Grabbar, Stora G, små grabbar, små g.....
                                Hoppas inte Schnauzenegger ser detta...........
                                Först idag upptäckte jag ditt förtäckta omdöme om min ringa person.
                                Jag har full förståelse för att du vill ha revansch i en eller annan form, men lovar trots detta att återkomma när du minst anar det. Hämnden är ljuv!
                                Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                                En kanonvacker vas både vad gäller form, dekor och glasyr! Ett stort grattis!
                                Simco! Jag instämmer till fullo med Kaptenen .
                                Last edited by Polsson; 2010-11-28, 01:21.
                                p-son

                                Comment

                                Working...
                                X