Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstfrågan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    766.
    Jag kan inte riktigt placera din bild. Kan vi börja med att den är Holländsk???

    Comment


    • #17
      Ursprungligen postat av 766
      Här ovan får man konkreta belägg för att den sista i... inte är född ännu.
      Impressionisten?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av Ballonggreven
        Impressionisten?
        Nä, Pollock ska väl snarast räknas till abstrakt impressionist. Men Imaginist kanske?

        Comment


        • #19
          Peter vet både vad gubben hette som målade den osv. Jag har bara noterat är den är riktigt bra sen var den är gjord är inte så intressant för min del.
          Den kanske är gjord i Flandern...har väl inte så stor betydelas var den är gjord. Om jag funnit den på loppis så hade det varit helt ovidkommande vem som gjort den eller var, jag hade köpt den ändå om jag haft kulor så det räckt. Jag är mycket svag för ekpannå.

          Comment


          • #20
            Jag skulle precis säga att han såg ut att vara från samma kulturområde och tid som Hieronymus Bosch, tills jag googlade upp honom och såg att det var han.

            Alla som är intresserade av honom kan läsa mer här:


            (och nu vill jag inte se en massa tjuvläsning av 766 här!)

            Comment


            • #21
              Jag vann !!

              Vann ni också?
              Last edited by Liljerik; 2008-05-01, 07:39.

              Comment


              • #22
                Det var ingenting som jag lade märke till när jag gick in innan men jag gjorde ännu ett "intrång" nu och ta mig tusan jag vann, det är till att ha gössel i träbonnarna, man tackar.

                Comment


                • #23
                  Döm im min förvåning när jag hade ett meddelande på telefonsvararen hemma: "Congrationluations! You have just won a FREE, all inclusive, two weeks yacht cruise...." Jag ringde faktiskt inte tillbaka för att kvittera ut min vinst. Det visade sig på nätet att ganska många hade vunnit...

                  För de som inte känner till dessa "vinster" där man deltar utan att ha anmält sig: Det är en form av Nigeria-brev. För att få tillgång till vinsten behöver man uppge sitt kontonummer och sedan göra en liten inbetalning för administrationen och sen händer ingenting (i bästa fall). Har man otur börjar de dra pengar från kontot själva också.

                  Comment


                  • #24
                    Tack Peter för uppgift om tavlan.
                    Har funderat i flera dagar men inte fått fram namnet ur hjärnvindlingarna, det går lite trögt på gamla dar.

                    Comment


                    • #25
                      En liten dum fråga

                      "Kafferep vid Långsjön" hette alltså tavlan som gick för 12,5 mille. Vet någon om det var Långsjön i Björklinge? Undrar bara för att Bror Hjorths "Gås-Anders" står med felan i högsta hugg på den orten. Se min avatar.

                      Comment

                      Working...
                      X