Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kosmos stämpel [ID Berit Ternell, "Kosmos" 1966-77, Gefle]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kosmos är blå brun, de övriga färgerna har andra namn men samma modell. Kommer tyvärr inte ihåg namnen just nu

    Comment


    • #17
      Det är bara den blåbruna glasyren som heter Kosmos. Alla delar har doppats i diverse andra glasyrer. Ingen vet nog hur många...

      Comment


      • #18
        Peter S. Skönt att vi båda svarar samtidigt så att det inte råder någon tvekan om sanningshalten i våra inlägg

        Comment


        • #19
          Ja för en gång skull verkar det nog som om man kan lita på våra inlägg...

          Vad tror ni sannolikheten är för detta? Att Luchur och jag svarar samma sak oberoende av varandra, med en eller två minuters mellanrum (dvs att vi skriver svaret samtidigt utan att ha läst den andras) två gånger i samma tråd?
          Last edited by Peter S; 2010-08-21, 10:18.

          Comment


          • #20
            Vad bra att veta att det bara är den blåa som kallas kosmos. Betalade bara 10:- för den gröna tallriken

            Köpte en annan kosmos del idag på auktion som jag är fundersam över. Det är en (öl?)sejdel med en viking med sköld och yxa på.
            Den är mest kosmosblå på insidan, och med brun på utsidan. Jag var bra tveksam till om det var något som ingick i serien tills jag tittade på undersidan. Där står det klart och tydligt Uppsala ekeby något otydbart och gefle + kosmos. Med andra ord borde den ingå?
            Jag hoppas verkligen det, för den var i mina ögon inte billig Betalade 70:- för den. Har försökt söka på internet, men har bara hittat bilder på tallrikar, muggar + grytor/karotter

            Edit: Det var en sådan här jag köpte länk
            Last edited by Elcyion; 2010-08-21, 21:06.

            Comment


            • #21
              jag har sett ölsejdlarna några gånger och de ingår

              Själv letar jag kosmos tekanna. Har den gröna tekannan (som inte är kosmos precis som det sas ovan utan heter något annat där stämpeln som vanligt är bortnött), men massa fat, skålar, tallrikar, koppar osv i blått.

              Comment


              • #22
                oliv heter den ju
                korall är en annan färg

                Comment


                • #23
                  Nordens ledande auktionshus. Exklusiva Live auktioner och kvalitetsauktioner online. Sälj till marknadens högsta priser genom expertis och engagemang.


                  awww
                  fast bra för mina köksskåp coh mitt äktenskap att jag missade den där

                  Comment


                  • #24
                    Ja sejdlarna ingår som sagt, jag har ett par själv och skulle köpa några till om jag ramlade på några - en klar favorit, de känns bra i handen tycker jag
                    Kolla på avslutade auktioner på Tradera, där ser du några stycken.

                    Även jag söker tekannan då jag har några temuggar i serien. Kosmos är inte så ovanlig på loppisar, den kommer att dyka upp framöver är jag övertygad om

                    Comment


                    • #25
                      Såg massor av Kosmos på Tradera nu *suktar* Men inte lönt att köpa där. Kostar för mycket med frakten
                      Men de hade ju kastruller, serveringsfat, tekoppar med fat... *gah*

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Elcyion Visa inlägg
                        Såg massor av Kosmos på Tradera nu *suktar* Men inte lönt att köpa där. Kostar för mycket med frakten
                        Men de hade ju kastruller, serveringsfat, tekoppar med fat... *gah*
                        Mejla säljaren och kolla upp ifall det är möjligt att skicka med Schenker. Då blir det billig frakt, max 79 kr för 10 kilo.

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av Lappenbak Visa inlägg
                          oliv heter den ju
                          korall är en annan färg
                          Är det gefle eller arabia? En kompis trodde att det var arabias Cosmos, men hon var inte säker. Sökte på google efter kosmos och oliv men fick inte upp något vettigt.

                          Comment


                          • #28
                            Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                            Mejla säljaren och kolla upp ifall det är möjligt att skicka med Schenker. Då blir det billig frakt, max 79 kr för 10 kilo.
                            Det var väldigt snällt att komma med tipset. Men även det blir för dyrt. Jag är sjukpensionär. Ev. att jag kan köpa in de sista (ovanligare) delarna där, men inte samla via Tradera.
                            Schenker tar 55:- för upp till 1 kg (iaf när jag kollade för mina egna auktioner). Men en tallrik för 50:- + 55:- i frakt = 105:- När jag kan hitta delarna för 10-30:-/st på loppis.

                            Comment


                            • #29
                              Vart gick du in och tittade ???
                              Schenkers prislista för traderianer är:
                              S (1 kg) = 37 kr
                              M (2 kg) = 43 kr
                              L (3 kg) = 52 kr
                              XL (5 kg) = 62 kr
                              XXL ( 10 kg) = 79 kr

                              Sen är det även lite beroende av storleken på paketet. Men en normal mattallrik kostar 43 kr att skicka storleksmässig men eftersom du får packa upp till 2 kilo så kan du förmodligen få in 3-4 tallrikar i samma paket.

                              Comment


                              • #30
                                Jag missade att det var speciella priser för gods som är köpt/sålt på Tradera. Jag kollade bara på deras vanliga prislista.

                                Comment

                                Working...
                                X