Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tandläkarskräck

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tandläkarskräck

    Om man som jag går hos De Tandmeester Jan Steen behöver man intet frukta, han är alldeles utmärkt.....
    Bifogade filer

  • #2
    Hallå Snubben,
    Härlig sked, den där Steen var klasskompis i Saltis, men han Johan på den tiden. Hur gammal är Jan? Kolla snubben med repet. So long...

    PS. Kommer till stan för tandläkarbesök imorgon. Free for lunch?

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
      Hallå Snubben,
      Härlig sked, den där Steen var klasskompis i Saltis, men han Johan på den tiden. Hur gammal är Jan? Kolla snubben med repet. So long...

      PS. Kommer till stan för tandläkarbesök imorgon. Free for lunch?
      Ja, nu är han nog rätt gammal........praktiken är nerlagd och själv är han nergrävd. Skämt åsido, tror skeden kan vara från andra hälften av 1800-talet. OBS-tror......

      DS. Tyvärr, se privat svar.

      Comment


      • #4
        Oude, sobere tinnen lepel (jan steen)
        Dit is een oud tinnen lepel met de afbeelding van de TANDMEESTER van JAN STEEN

        Förlagan till din sked är en tavla av Jan Steen, (1626 – 1679), holländsk genremålare



        Denna tror jag är äldre än din. Jag förmodar att din med text i versaler är tillverkad under 1900-talet andra fjärdedel.

        http://www.zoutenzilt.nl/p/28/374/mo...pel-(jan-steen)

        Det finns ganska många därute.

        Comment


        • #5
          Tack, Kaptenen.
          Det låter troligt att den inte är äldre....

          Comment


          • #6
            Trodde jag hittat något unikt tennföremål. Men givetvis ligger prylsnubben nästan tio år före... Jag visar ändå mitt skedblad utan skaft efter förebild av Jan Havrickszoon Steen (c1626- 1679) - .."a painter of genre or everyday scenes…" https://www.google.se/search?q=de+ta...920&bih=967#im
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Förstår fuller väl att den gått av, Steen är klen precis där.

              Comment

              Working...
              X