Sidan 65 av 68 FörstaFörsta ... 15 55 62 63 64 65 66 67 68 SistaSista
Resultat 641 till 650 av 676

Ämne: Loppisstilleben

Seniormedlem Rosas avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Tack för sommarens alla vackra stilleben Lars M, Wasistdas, Fnusfröken och Koala! Är själv nöjd efter en lyckad loppis igår, men då som säljare. Roligt när mina mindre lyckade inköp får glädja andra.

Seniormedlem Koalas avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Citat Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
    Tack för sommarens alla vackra stilleben Lars M, Wasistdas, Fnusfröken och Koala! Är själv nöjd efter en lyckad loppis igår, men då som säljare. Roligt när mina mindre lyckade inköp får glädja andra.
    Rosa, var stod du någonstans? Jag har stått en gång i år på Solvalla och en gång på Suckarnas gång i Simrishamn. Jag tycker det börjar kännas segt. Folk blir allt kinkigare och mindre spendersamma. För mycket loppisar överallt.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Det var flow igår! Man blir glad när man hittar Glad, Tom Möller, Ingrid Abenius, Lisa L. mfl.
    Jag skall försöka plocka in på resp tråd efterhand.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Seniormedlem Fnusfrökens avatar
    Reg.datum
    jan 2007

Ta i trä

Varit på en liten lokal samlarmässa idag.Fyndade två trähästar samt en ljusstake från Kalevala Koru-
    Namn:  002pes.jpg
Visningar: 172
Storlek:  136,4 KB

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
    Som försumlig trådskapare är detta tacksamt.
    Själv har jag ett ministilleben, två Rhapsody port-
    vinsglas (tror jag) av Palmkvist (Orrefors) och två
    små Alba-fat av Percy (Uppsala-Ekeby), Gefle.

40 kronor inalles.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Gode vännen Leif S och jag hade planerat in en loppisrunda i Göteborg. Och i onsdags åkte vi och besökte både gamla och "nya" ställen. Stadsmissionen eller Ebbes hörna som det heter har många butiker i Göteborg och en av dem ligger i Biskopsgården på Vårväderstorget. Vi var där på eftermiddagen och promenerade runt lite. Några timmar senare skottlossning och två unga män dödades och flera skadades alldeles där vi gått förbi! Varför detta vansinne?
    Nåväl, här en bild av de prylar jag hittade. Efterhand kommer de att visas på resp tråd hoppas jag.

Reg.datum
    mar 2009
    Jamendåså är väl nästan PES teservis från P H Lundgren komplett.
    Tack för det Lars M. Tänk att samma plats kan rymma såna kontraster.

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009

Still leben...

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Gode vännen Leif S och jag hade planerat in en loppisrunda i Göteborg. Och i onsdags åkte vi och besökte både gamla och "nya" ställen. Stadsmissionen eller Ebbes hörna som det heter har många butiker i Göteborg och en av dem ligger i Biskopsgården på Vårväderstorget. Vi var där på eftermiddagen och promenerade runt lite. Några timmar senare skottlossning och två unga män dödades och flera skadades alldeles där vi gått förbi! Varför detta vansinne?
    Nåväl, här en bild av de prylar jag hittade. Efterhand kommer de att visas på resp tråd hoppas jag.
    Hallå,
    Roligt att den här långtradaren fått nytt liv, det förtjänar den som tittskåp och inspirationskälla.
    Och idag en stunds eftertanke. Främlingsfientlighet är ingenting nytt i vår svenska kultur. Utanförskap
    och revolt blir reaktionen. Det problemet fixar inte regeringen, myndigheterna och ämbetsmännen utan bara
    du, jag, subbar och snubbor som kan visa tecken på mindre misstänksamhet, rädsla och fientlighet.
    Psykisk och mental terror är värre än knivar och automatvapen. Lite flummigt, men jag suddar inlägget imorgon.
    I Penanien lever vi fridfullt, sida vid sida, tack för det...
    So long
    Kim

Reg.datum
    mar 2009
    Sudda, no way. LÅT STÅ !

Seniormedlem Fnusfrökens avatar
    Reg.datum
    jan 2007

Äntligen!!

Är våren här och loppisarna står som spön i backen.
    Det bästa/äldsta från dagens skörd
    Namn:  001bn.JPG
Visningar: 82
Storlek:  97,4 KB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •