Hallå Beatas,
Fint stilleben med keramik och glas mot tegel. Samma ursprung. Kannan är väl från England? Har tappat minnet. Please help me.
So long...
Hallå Beatas,
Fint stilleben med keramik och glas mot tegel. Samma ursprung. Kannan är väl från England? Har tappat minnet. Please help me.
So long...
Staffordshire är den gjord i
Vasen verkar vara handblåst. Kostade 5kr.
Trevliga stilleben som har visats!
Beatas, om du kikar på förklädet på klisterlappen så ser du loggan till det stora blågula varuhuset som sålt vasen. Förövrigt så verkar föregångaren vara en vas som Monica Bratt formgivit för Reijmyre med artikelnummer B-252.
Jag såg den inte förrän jag redigerade bilden faktiskt.
Helgens bästa eftersmak gav iofs 2 helt andra objekt i en bytesaffär. En Glimmavas och grön keramik från Gabriel. Härligt när man kan byta bort något man inte har användning för mot något vackert att vila ögonen på.
Det var mig en ruskigt cool vas, den randiga, du hittat. Stilig men ändå med glimten i ögat.
Ja den är vacker. Synd att jag inte visade den sneda öppningen också med lite nedvikt kant.
Det roliga med affären var att jag bytte bort en låda med apoteksgrejer plus en rakbladsvässare. Ingen ögonfägnad direkt.
Det var ett litet tag sen man vart inloggad, men helt på latsidan har jag inte varit och Gideon satte fart på pes beroendet =). Kul att se alla uppdateringar och det ska bli spännande att se allt som postats.
Här kommer iallafall ett litet bidrag till loppistilleben innan jag åker till Danmark på lite semester och förhoppningsvis kommer hem till ännu ett
1. En sparbössa från Bay Keramik faktiskt. Har inte sett så många djur därifrån, så det var lite kul.
2. En liten fågel i brons?, signerad med Hannes tror jag.
3. En Irma fisk.
4. Kupittaan vas.
5. Mellby vas, naggad och lagad men tyckte den förtjänade att dokumenteras.
6. UFO. Djupstämplad och någon sorts signering.
7. Den mest spännande vasen enl mig. UFO än så länge alltså.
8. UFO skål.
9. UFO Vas.
10. UFO Vas.
11. Silver fat ( ej riktigt silver ) men stämplarna intresserade mig.
12. UFO Vas/kopp. Riktigt härlig glasyr. Signerad HS alt H5.
13. Vicke Lindstrand Vas.
14. Fina fåglar från Kina ( tyckte kvaliten var bra, men inget direkt spännande kanske. Djupstämplade "China")
15. Kanon, lite intressant. Förmodligen (troligtvis) inte så gammal som det står på den. Men det är fortfarande lite krut i iallafall =)
Som synes en massa ufon som vanligt....
TT.jpg
Senast redigerat av Kaptenen den 2012-07-03 klockan 14:42.
Pes är mitt google.
Fina och spännande föremål som vanligt! Det är inte utan att jag har saknat dig och dina inköp.
Det var ett litet tag sen man vart inloggad, men helt på latsidan har jag inte varit och Gideon satte fart på pes beroendet =). Kul att se alla uppdateringar och det ska bli spännande att se allt som postats.
Här kommer iallafall ett litet bidrag till loppistilleben innan jag åker till Danmark på lite semester och förhoppningsvis kommer hem till ännu ett
1. En sparbössa från Bay Keramik faktiskt. Har inte sett så många djur därifrån, så det var lite kul.
2. En liten fågel i brons?, signerad med Hannes tror jag. Hannes Johansson http://precisensan.com/antikforum/sh...ghlight=Hannes
3. En Irma fisk.
4. Kupittaan vas.
5. Mellby vas, naggad och lagad men tyckte den förtjänade att dokumenteras.
6. UFO. Djupstämplad och någon sorts signering.
7. Den mest spännande vasen enl mig. UFO än så länge alltså.
8. UFO skål.
9. UFO Vas.
10. UFO Vas.
11. Silver fat ( ej riktigt silver ) men stämplarna intresserade mig. Bricka till en ljussax
12. UFO Vas/kopp. Riktigt härlig glasyr. Signerad HS alt H5. SH kanske, Sven Hofverberg
13. Vicke Lindstrand Vas.
14. Fina fåglar från Kina ( tyckte kvaliten var bra, men inget direkt spännande kanske. Djupstämplade "China")
15. Kanon, lite intressant. Förmodligen (troligtvis) inte så gammal som det står på den. Men det är fortfarande lite krut i iallafall =)
Som synes en massa ufon som vanligt....
TT.jpg
Senast redigerat av Kaptenen den 2012-07-03 klockan 14:43.
Kolla vad som står på drejskivan St Mellby
http://www9.vgregion.se/vastarvet/ob...id=KLVM_STM016
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)