Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rörstrand 671

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rörstrand 671

    Halloj!

    När jag var i Finland för två veckor sen så gick jag på en loppis och hittade en hel servis från Rörstrand med nummer 671. Det är en stor kanna, en mjölk kanna, fyra koppar fyra halvstora fat och en sockerskål.

    Har sedan googlat och försökt hittat servisen och det specifika numret men jag hittar ingen information. Därför slänger jag iväg det här inlägget i hopp om att någon annan vet något om värde m.m.

    har laddat upp några bilder så ni ser hur de ser ut!


    tack på förhand. /nataly.
    Bifogade filer

  • #2
    Söker porslin Rörstrand '671'

    Hej!

    Är själv ny här, men såg att du hade delar av Rörstrands servis med stämpel '671'. Det har jag oxå - ett antal tallrikar i olika variationer och fint skick - men söker ytterligare tallrikar, helst i fint-mycket fint skick, och i första hand då en liten assiett. Detta för att komplettera de jag hat för att få jämnt antal.
    Undrar nu därför om det är någon mer som har detta porslin, och, då ev skulle vilja sälja någon eller några delar?
    Mvh Helene
    Bifogade filer
    Last edited by harvidsson; 2017-06-29, 11:40.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av natalys Visa inlägg
      Halloj!

      När jag var i Finland för två veckor sen så gick jag på en loppis och hittade en hel servis från Rörstrand med nummer 671. Det är en stor kanna, en mjölk kanna, fyra koppar fyra halvstora fat och en sockerskål.

      Har sedan googlat och försökt hittat servisen och det specifika numret men jag hittar ingen information. Därför slänger jag iväg det här inlägget i hopp om att någon annan vet något om värde m.m.

      har laddat upp några bilder så ni ser hur de ser ut!


      tack på förhand. /nataly.

      Hei! Min mamma har sådana kaffekoppar från 60-talet. Jag har försökt finna samma serien, men nu hör jag den första gången nummer 671.

      Comment

      Working...
      X