Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Miniatyrflaskor (alkohol)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Miniatyrflaskor (alkohol)

    Hej!

    Jag är ny här på forumet och hamnade här av den anledningen att jag köpte en kolonilott. I köpet ingick ett 80-tal gamla souvenirflaskor sprit. Jag lyckas inte hitta mkt på internet om vem som samlar sådant här, vad saker är värda osv. Finns det samlare? Finns det värde i flaskorna?

    Alla falskorna är obrutna men alkoholen har dunstat en hel del, vissa flaskor är nästan tomma så jag skulle gissa att de är ganska gamla...

    Två ganska roliga flaskor är en flaska från Ödåkra spritfabrik (har inte dunstat alls, fabriken stängde -77) och en flaska sprit som är märkt att den är typ sanktionerat utgiven av Etiopiska staten. Det finns också en punschflaska som är väldigt vacker i formen, hög hals och stor rund låg kropp som det står är en Stockholmspunsch fast utgiven i Köpenhamn.

    Finns en hel del tyska och sydeuropeiska likörer samt lite whiskey m.m.

    Tacksam för svar. Kan självklart lägga in lite bilder.

  • #2
    Eftersom det inte är tillåtet att fritt handla med alkoholhaltoga drycket finns det inte heller någon fri marknad för dylika flaskor där en fri prisbildning kan ske. Det finns samlare av dessa små flaskor, men det finns helt enkelt ingen öppen marknad.
    Lägg gärna ut en bild på de svenska och skandinaviska flaskorna.

    Comment


    • #3
      Tack för svaret... vad synd, det är ju inte precis för rusets skull man samlar på dessa gissar jag

      Jag ska ut till kolonin i morgon och återkommer med lite foton på kvällen

      Comment


      • #4
        Jag samlar, är intresserad!

        Hej Toggebois!
        Jag såg ditt inlägg just nu, kanske jag är sent ute, men jag samlar på miniatyrer och kan vara intresserad av vissa av dina flaskor, speciellt de svenska.
        Har du kvar dem?
        Hör gärna av dig.
        Eric, scandiminis

        Comment


        • #5
          miniatyrflaskor alkohol

          hej jag har ca .40 st miniatyrflaskor. från 50/60 tal alla är oöppnade. jag vill sälja dom mvh travaren
          m.f

          Comment


          • #6
            Travaren, jag samlar och är intresserad

            Ursprungligen postat av Travaren Visa inlägg
            hej jag har ca .40 st miniatyrflaskor. från 50/60 tal alla är oöppnade. jag vill sälja dom mvh travaren
            Hej Travaren,

            Jag såg ditt inlägg, har du kvar dem?
            Jag samlar på miniatyrflaskor och är intresserad av att titta på dina flaskor, speciellt de svenska.

            Hör gärna av dig.
            Eric, scandiminis

            Comment


            • #7
              Hej Jag samlar även på miniatyrflaskor i alla sorter, hör av er om någon har till salu (endast partier över 20-30 flaskor)

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av 133robban Visa inlägg
                Hej Jag samlar även på miniatyrflaskor i alla sorter, hör av er om någon har till salu (endast partier över 20-30 flaskor)
                Har du några bilder på din samling? Vore intressant att se.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av 133robban Visa inlägg
                  Hej Jag samlar även på miniatyrflaskor i alla sorter, hör av er om någon har till salu (endast partier över 20-30 flaskor)
                  Sent svar. Har en samling från 30 - 50talet. Ca 200 st. Är du intresserad? Claes

                  Comment

                  Working...
                  X