Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blå måsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Blå måsen

    Hej allihopa!
    Min pappa bad mig att lägga ut hans blå måsen servis på nätet, han var trött på att den bara tog plats i skåpet. Jag la ut den på blocket och berättade detta för mina jobbarkompisar, sa att jag hade lagt ut den för 1000 kr och högstbjudande. Dom sa att jag var jättedum och att jag kunde säkert få 4-5000 för denna ...
    Vet inget om värdet så fick mig en liten tankeställare... hur mycket tror ni jag kan få för denna servis?
    Har funderat på att kanske behålla den själv om det nu blir en investering..
    den har guldkant och består av;
    10 st kaffekoppar
    10 st kaffeasietter
    9 st asietter
    1 ljushållare
    1 tandpetarhållare
    1 sockerskål
    1 gräddsnipa
    1 kakfat

    Jättetacksam för alla svar jag kan få
    Bifogade filer

  • #2
    Välkommen till PES, Isabel!

    Om servisen hade varit stämplad Royal Copenhagen (Kongelig Dansk) istället, så hade värdet varit högre - trots att det egentligen inte är någon kvalitetsskillnad.
    Det är marknaden som bestämmer och här kan Du se vad olika servisdelar gått för på Tradera:
    Köp och sälj bland auktioner och till fast pris på Tradera.com. Unika saker till bra priser.


    För egen del skulle jag behålla servisen och använda den vid bättre middagsbjudningar.
    Några "onödiga" delar skulle man kunna rensa ut och sälja separat.

    Comment


    • #3
      Hallå Isabel,
      Jag är dålig på att sälja, men om din pappa behöver förstärkning av kassan skall du naturligtvis hjälpa honom. Bäst betalt får du kanske på ett auktionshus, typ Auktionskompaniet eller Metropol (Stockholm) och så slipper du besväret med att förpacka och posta som du måste göra om du säljer på tradera, vilket kanske skulle kunna ge samma klirr i kassan.
      Min erfarenhet som köpare på tradera är att man gärna lägger ut del för, inte allt i ett bud.
      Följ Gideons råd, han är klok. So long...

      Comment

      Working...
      X