Sidan 21 av 21 FörstaFörsta ... 11 18 19 20 21
Resultat 201 till 204 av 204

Ämne: Minne från...............

Citat Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
    Minne från Borås som är bestående men inte särskilt ljust: I 15.
    Här en tennbägare från Tenn & metallf. AB i Stockholm och förutom ullsaxarna visas Teatern, Vattenreservoiren och Hôtel du Nord.
    Stadsvapnet med vänstra ullsaxen störtad, ett utförande från tiden före juni 1939 …

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Tack Fahlis! Nu har jag fått lära mig att inom heraldiken är vänster lika med höger och tvärtom! Vapenskölden ses inte från betraktarens ögon utan från den som bär skölden.
    Jag passar på att visa ett rätblock i glas med frostat glas på fem av sex sidor. 9,8 x 3,8 x 5,8 cm. I en konkav cirkel kan man se något förminskat Varbergs Fästning. Johansfors etikett. En vän av ordning skulle nog störas av att "gluggen" inte är centrerad utan det skiljer 4-5 mm...
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Efter en upphetsad Jag så fick jag med mig ett minne från St Gallen men vad gör man inte för att tillfredställa det schweitziska "kapitalet" en lemonad på "ica" kostade 45svenska.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    J.J visade minnen från Herrljunga 1938 http://precisensan.com/antikforum/sh...e-fr%E5n/page6. Drygt 50 år senare utlyste kommunstyrelsen i Herrljunga en tävling om souvenirer och bland de som fick en etikett var en stins av Ulla Friberg. Man ser också kommunens vapen med kärvar och gäss (Gäsene härad i Sjuhäradsbygden).

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •