Sidan 2 av 7 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 62

Ämne: Folke Jernberg.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005

Förbluffad

Det...var...inte...dåligt!
    Saknar ord.

Shoppoholic Tingelings avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    Rådjurshuvudet bredvid det som har ett kid också, är det också Fej?

Tror jag har en figur som jag inte såg på bilderna, en papegoja såklart! Äger bara 2 Fejare så det vore väl konstigt om du inte har den som har så många. Hoppas att du får upp dem igen.

Fejig fyndjägare luchurs avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Citat Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
    Rådjurshuvudet bredvid det som har ett kid också, är det också Fej?

Tror jag har en figur som jag inte såg på bilderna, en papegoja såklart! Äger bara 2 Fejare så det vore väl konstigt om du inte har den som har så många. Hoppas att du får upp dem igen.
    Jo det är en Fej

Papegoja har jag inte!! Den vill jag jättegärna se (läs ha)

Oj vilken samling!
    Jätte roligt att få se.

Själv har jag bara två Fej föremål:

Seniormedlem simcos avatar
    Reg.datum
    dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
    Jag slängde ut billyhyllorna till förmån för ett jättstort linneskåp ur äppelserien och satte upp vitrinen som syns på bild.. men sen hittade jag lite mer möbler och då fick det stryka med Drömmen är att längst ena väggen få platsbygga ett gammeldags vitrin av gamla spröjsade fönster upptill och täckta luckor nedtill.. men än har jag inte hittat rätt fönster

Just nu har jag bara ett vitrin skåp och däri samsas ufon och annat som jag inte kan säras ifrån.

Hmm.. detta är bara en del av samlingen, det finns mer
    Ett platsbyggt vitrinskåp med gamla fönster låter vackert. Det här är det eviga projektet för oss som gillar att samla, förvaring och snygg exponering.
    Jag har precis som du en stooooor skänk i vardagsrummet men letar ännu efter det exakt rätta.
    Det var häftigt att se din samling och att det finns ännu mer Hoppas vi får se dem när du fått ditt drömvitrinskåp installerat.

Mvh Simco

Här är mina två FEJ - de svarta till vänster. Finns det fler björnar i samma serie? Andra färger vet jag att det finns.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    maj 2009
    Serie och serie.. det är väl som Nylund och hans figurer för Rörstrand.. dom nästan spottades ut på löpande band
    Det är svårt att få fram någon bra information om Fej och hans alster, det verkar inte finnas någon förteckning av vad jag förstått? Jag blir lika glatt förvånad varje gång jag dyker på någon ny figur, samtidigt som jag våndas över hur mycket plats detta samlande troligtvis kommer att ta

För många år sedan på Ap samtalade jag med en man som berättade att han som liten grabb hade hängt i Folkes verkstad i Mariestad. Han samlade också på Fej figurer och hade då ca 300 alster. Den mannen skulle jag önska att få kontakt med igen och få se bilder på hans figurer

Reg.datum
    aug 2005

Gojan

Utlovad bild på gojan, sent men den var bortflugen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    maj 2009
    Oj oj oj... nu fick jag måste ha crawings Om tanken på omplacering någonsin kommer upp så vill jag ha första tjing

Reg.datum
    aug 2005
    Har du något bra att byta med så kan jag tänka på saken.

Cravings, det har jag bara hört att de drabbas av som går i väntans tider

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •