Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Folke Jernberg.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Folke Jernberg.

    Finns säkert ett antal samlare av
    F. J. mellan Vänern och Vättern.
    Samlar inte själv men köper då
    och något av Folke.
    Tre sköna damer och en ful
    gubbe med fisk och blick.
    Bifogade filer

  • #2
    Flickorna var roliga att se. Den högraste skulle jag snabbt ha klassat som Italy om jag inte sett ditt inlägg...

    Comment


    • #3
      Folke Jernbergs keramik kan
      både risas och rosas. Hans
      damer tycker jag personligen
      är ros. Denna dam är 45 cm. hög.
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Tänkte visa en av de arbeten som Folke har gjort som finns i min ägo. Tycker att den är riktigt bra.
        Bifogade filer
        Last edited by Tingeling; 2006-10-20, 21:49.
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

        Comment


        • #5
          Lägger in gamla bilder på några av mina Fej figurer som tyvärr för tillfället är nedpackade
          Bifogade filer

          Comment


          • #6
            Några fler bilder..
            Bifogade filer

            Comment


            • #7
              Observera att på några av bilderna finns annat än Fej med

              Comment


              • #8
                Läckert luchur!
                Alltid kul att se PES:arnas samlingar.
                Effektfullt att se så många Fej:are på samma gång!
                Varför har du packat ned dem, och vad har du fyllt hyllorna med i stället?
                Nyfiken i en strut.

                Comment


                • #9
                  samling.... det räcker ju till ett museum !!!
                  WOW

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
                    Läckert luchur!
                    Alltid kul att se PES:arnas samlingar.
                    Effektfullt att se så många Fej:are på samma gång!
                    Varför har du packat ned dem, och vad har du fyllt hyllorna med i stället?
                    Nyfiken i en strut.
                    Jag slängde ut billyhyllorna till förmån för ett jättstort linneskåp ur äppelserien och satte upp vitrinen som syns på bild.. men sen hittade jag lite mer möbler och då fick det stryka med Drömmen är att längst ena väggen få platsbygga ett gammeldags vitrin av gamla spröjsade fönster upptill och täckta luckor nedtill.. men än har jag inte hittat rätt fönster

                    Just nu har jag bara ett vitrin skåp och däri samsas ufon och annat som jag inte kan säras ifrån.

                    Ursprungligen postat av jani Visa inlägg
                    samling.... det räcker ju till ett museum !!!
                    WOW
                    Hmm.. detta är bara en del av samlingen, det finns mer

                    Comment


                    • #11
                      Förbluffad

                      Det...var...inte...dåligt!
                      Saknar ord.

                      Comment


                      • #12
                        Rådjurshuvudet bredvid det som har ett kid också, är det också Fej?

                        Tror jag har en figur som jag inte såg på bilderna, en papegoja såklart! Äger bara 2 Fejare så det vore väl konstigt om du inte har den som har så många. Hoppas att du får upp dem igen.
                        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                          Rådjurshuvudet bredvid det som har ett kid också, är det också Fej?

                          Tror jag har en figur som jag inte såg på bilderna, en papegoja såklart! Äger bara 2 Fejare så det vore väl konstigt om du inte har den som har så många. Hoppas att du får upp dem igen.
                          Jo det är en Fej

                          Papegoja har jag inte!! Den vill jag jättegärna se (läs ha)

                          Comment


                          • #14
                            Oj vilken samling!
                            Jätte roligt att få se.

                            Själv har jag bara två Fej föremål:

                            Comment


                            • #15
                              Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                              Jag slängde ut billyhyllorna till förmån för ett jättstort linneskåp ur äppelserien och satte upp vitrinen som syns på bild.. men sen hittade jag lite mer möbler och då fick det stryka med Drömmen är att längst ena väggen få platsbygga ett gammeldags vitrin av gamla spröjsade fönster upptill och täckta luckor nedtill.. men än har jag inte hittat rätt fönster

                              Just nu har jag bara ett vitrin skåp och däri samsas ufon och annat som jag inte kan säras ifrån.



                              Hmm.. detta är bara en del av samlingen, det finns mer
                              Ett platsbyggt vitrinskåp med gamla fönster låter vackert. Det här är det eviga projektet för oss som gillar att samla, förvaring och snygg exponering.
                              Jag har precis som du en stooooor skänk i vardagsrummet men letar ännu efter det exakt rätta.
                              Det var häftigt att se din samling och att det finns ännu mer Hoppas vi får se dem när du fått ditt drömvitrinskåp installerat.

                              Mvh Simco

                              Comment

                              Working...
                              X