Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abraham von Werdt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Abraham von Werdt

    Hej

    Någon som skulle kunna ge mig lite info om detta tryck, vilket jag antar att det är. En kompis sa till mig att det kunde röra sig om koppartryck. Jag har googlat, men hittar bara planscher och reproduktioner som man kan beställa. Texten på dem stämmer dock inte överrens med denna, dessutom står det att läsa 1700/2000 på denna. Kanske bara någon som har skrivit dit efter?
    Bifogade filer
    Pes är mitt google.

  • #2
    Utifrån bilderna verkar det röra sig om en litografisk reproduktion av Abraham von Werdts träsnitt från ca 1650. Upplagan är 2000 och ditt blad är nummer 1700.

    Jag misstänker att reproduktionen inte har så många år på nacken.

    Abraham van Weerdt (c. 1636–c. 1680) var flamländare men arbetade i Nürnberg med bibelillustrationer och Ovidius' Metamorfos.

    Last edited by Kaptenen; 2010-05-09, 12:02.

    Comment


    • #3
      Tack för info Kaptenen. Vad vet du om det här med koppartryck och när du pratar om inte så många år på nacken, pratar vi om 1år eller 50?
      Pes är mitt google.

      Comment


      • #4
        Du hamnar nog någonstans från 1960-talet fram till 1980-talet. Men inget säger egentligen emot att de bara är ett år, eftersom man fortsätter att reproducera dem och säljer dem över nätet. Originalet till denna reproduktion är ett träsnitt. På koppartrycket blir det en tydlig kant efter kopparplåten.
        Last edited by Kaptenen; 2010-05-09, 20:45.

        Comment


        • #5
          kopparplåt av Abraham von Werdt

          jag har likadan bild fast den är i koppar jag har 3 st olika i koppar av Abraham von Werdt funderar om det är tryckplåtar ?

          Comment

          Working...
          X