Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Figurin [ID: Porzellan-Manufaktur Friedrich Wilhelm Wessel, Frankenthal, Tyskland]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Figurin [ID: Porzellan-Manufaktur Friedrich Wilhelm Wessel, Frankenthal, Tyskland]

    Å så är det dags igen.

    Denna Dresden figurin verkar vara svår att få kläm på. Den närmaste info jag kan hitta är från en amerikansk site där en precis likadan, fast blå, säljs för $145. Den blå klassas som antik och sällsynt och är daterad 1890-1910.

    Vet någon, lite mer om min och ev värde samt intresse för den svenska marknaden?

    Det verkar annars som om den är mer populär och efterfrågad "over there" men frågan är om man isf vågar sig på att köra en auktion samt skeppa den utomlands.

    Tack på förhand
    Onceagain
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-07, 19:36.

  • #2
    På den suddiga bilden av stämpeln läser jag Handgemalt, Dresden Art, Made in Germany

    Stämpeln användes av Porzellan-Manufaktur Friedrich Wilhelm Wessel, Frankenthal under perioden 1949 -1964.

    Porcelain Marks & More - your one-stop resource for German and related porcelain marks and manufacturer history.

    Comment


    • #3
      Tack Kaptenen för ditt svar och din länk. Jag skulle ju naturligtvis försökt få fram en bättre bild på stämpeln alternativt skrivit i texten, men du klurade ju ut det iaf.

      Jag inser nu, när jag jämför stämplarna att den figurin på USA-siten som jag hittade, inte är tillnärmelsevis så gammal och antik som de påstår.

      Min åker tillbaka på sin plats i vitrinskåpet och jag fortsätter att njuta av den.

      Comment

      Working...
      X