Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svenska glasemballageboken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Svenska glasemballageboken?

    Håller på och plockar med mina lådor och lyssnade samtidigt på Karlavagnen. Där är en man som ringer in och berättar över att hans bok är klar efter 23 år och att den heter Svenska Glasemballageboken. Mannen heter Lars, efternamnet missade jag tyvärr. Har nu sökt efter den och den finns inte, är det någon som vet om den inte är utgiven än? Den skulle vara på ca 370 sidor så den kan vara läsvärd.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

  • #2
    Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
    Håller på och plockar med mina lådor och lyssnade samtidigt på Karlavagnen. Där är en man som ringer in och berättar över att hans bok är klar efter 23 år och att den heter Svenska Glasemballageboken. Mannen heter Lars, efternamnet missade jag tyvärr. Har nu sökt efter den och den finns inte, är det någon som vet om den inte är utgiven än? Den skulle vara på ca 370 sidor så den kan vara läsvärd.
    Efternamnet är Sundahl
    Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

    Comment


    • #3
      Kanske denna Lars Sundahl som annonserer såhär?:

      Du som säljer eller samlar flaskor och buteljer m.m. är välkommen att fritt delta i Ängsdagen den 15 maj 2010.

      Gott om plats för husvagnar och husbilar.

      Har du frågor så hör av dig till Lars Sundahl 036- 13 23 10 eller på mail jaettenvist@hotmail.com
      Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
      Min hemsida: www.antikflasker.dk

      Comment


      • #4
        Det var vad jag fann vid en googling, verkar vara rätt man. Hittar inget om någon bokutgivning fast det lät som om den var klar, får avvakta till hösten då de flesta böcker ges ut. Tack för hjälpen!
        Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

        Comment


        • #5
          Jag tog kontakt med Lars och förhandsbeställde ett exemplar av boken. Den kommer troligtvis ut i september till en kostnad av 340:- + frakt. Han tar själv upp beställningar och fixar med utskick. I dagsläget 372 sidor som skulle kunna bli några till och ca 200 bilder varav hälften i färg.

          Comment


          • #6
            Boken finns till salu på Blocket..
            Bifogade filer
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #7
              Kunde inte finna den där. Hur skall jag söka?
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #8
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
                  Boken finns till salu på Blocket..
                  Tack för det.
                  Kul att se dej här igen Björn.

                  Comment


                  • #10
                    Tack Kecke ! Det var ett bra tag sedan jag var här sist. Har haft mer saker ut än in en tid, men det går mot bättre tider nu ! :-) På återseende !
                    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

                    Comment


                    • #11
                      För att använda ett gammalt uttryck så tycker jag priset ät ohemult.
                      Om ett år handlar det om 150:- hos antikvariaten. Har läst boken och den ger inte direkt ngn. ny info. För dyr för en snål Smålänning i alla fall
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

                      Comment


                      • #12
                        Så talar en sann smålänning
                        DG

                        Comment


                        • #13
                          Ja, och för att få boken för det priset måste du teckna dig för 20 ex.....
                          Jag skulle gärna vilja ha boken men det blir nog till att vänta.

                          Comment


                          • #14
                            Har letat på nätet men inte hittat boken.
                            Om den finns kvar så borde väl priset sjunkit vid det här laget.
                            Är det någon som vet?????????

                            Comment

                            Working...
                            X