Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ring, Stenberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ring, Stenberg

    Detta måste vara Gullaskruf, Ring av William Stenberg. Har aldrig stött på denna lilla burk med locket kvar förut.
    Bifogade filer

  • #2
    Japp, det stämmer bra det, den tillhör serien Ring och finns med i kuranten från 1947.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
      Japp, det stämmer bra det, den tillhör serien Ring och finns med i kuranten från 1947.
      Tack cjf för Din hjälpsamhet

      Comment


      • #4
        Ovanlig färg, jag har aldrig sett den blåa varianten förut.

        Här är en bonbonjär i grönt. Ring-föremål i grönt, brunt och gult har jag några stycken, fast de måste avyttras tillsammans med en hel del annat. Det blir nog ett besök på bakluckeloppis i Täby när snön smält bort......
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Bonbonjär är det förståss, lagom storlek om man betänker att vi äter alldeles för mycket godis i Sverige.......
          PS Tycker att Ditt lock och knopp ser lite annorlunda ut mot mitt ?

          Comment


          • #6
            Ja det tyckte jag också, men tänkte att det berodde på olika kameravinklar. Kan du visa upp din i profil så kan vi jämföra bättre?

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
              Ja det tyckte jag också, men tänkte att det berodde på olika kameravinklar. Kan du visa upp din i profil så kan vi jämföra bättre?
              Lite konstiga färger nu på kvällen, men knoppen syns ju bra.....
              Inte riktigt lika väl ? Min knopp känns rundare och upphöjningen under lägre..
              Bifogade filer
              Last edited by prylsnubben; 2010-04-06, 21:55. Anledning: tillägg

              Comment


              • #8
                Svårt att säga när de inte står bredvid varandra. Hur hög är den med och utan lock?

                Comment


                • #9
                  10cm med och 6cm utan lock.

                  Comment


                  • #10
                    Min är 10 cm, men drygt 5 cm utan lock. Din är nog fejk

                    Allvarligt talat, det är mest färgen på din som gör mig fundersam. Mycket snygg färg, men jag har aldrig sett andra delar med den färgen. Men det kanske någon annan har?

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                      Min är 10 cm, men drygt 5 cm utan lock. Din är nog fejk

                      Allvarligt talat, det är mest färgen på din som gör mig fundersam. Mycket snygg färg, men jag har aldrig sett andra delar med den färgen. Men det kanske någon annan har?
                      Å ja, ja bara håller färgen som vanligt Rosa.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Hmm......jag ger mig Men din variant kanske är något senare, från 40-talet? Tyder etiketten på det? Såg en röd likadan skål som din när jag googlade. Den röda och blå känns modernare än de mesiga gula, gröna och bruna (avis )

                        Comment


                        • #13
                          Ring var i produktion från 30-talet och ända in till slutet i mitten av 70-talet, och det har varierats en del med färgerna under åren. De tonade klarglasfärgerna är vanligast, dock.

                          Comment


                          • #14
                            Tack cjf! Jag läste dåligt, såg nu att du skrivit att Prylsnubbens skål finns i kuranten från 1947.

                            Comment

                            Working...
                            X