Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf set m. spelkortssymboler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gullaskruf set m. spelkortssymboler

    Har funnit en karaff m. propp och 4 st grogglas, alla delar med spelkortssymboler etikettmärkta Gullaskruf. Känner ngn igen detta och vet vem formgivaren är? utan att ha en aning själv skulle jag gissa på Stenberg, men det är rätt ut i det blå.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Jag skulle tro att du har rätt, ingen formgivare är angiven i 1947 års kurant, men om det är den jag tror det är (slipad med fot, både karaff & glas) så känns det absolut som en Stenberg-produkt. Raoul kan säkert bekräfta eller dementera.

    Comment


    • #3
      Jajamensann de är samtliga på fot och med guldkant. I botten på karaffen står det 42 med guldbokstäver.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Då antar jag att det är en sån här uppsättning, fast en där dekoren inte är bortdiskad...
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Japp, stämmer bra. Spelortssymbolerna är helt intakta. På karaffen finns alla fyra, ett vardera på glasen!!
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Formgivare till whiskyservis 317 är William Stenberg. De finns med endast guldkant, eller med kortsymbolerna i guld eller färg (ruter, hjärter i rött, klöver spader i svart). Om det står 42 i botten på karaffen, bör det stå 42 i botten på proppen också.
            knappast meningslöst.

            Comment


            • #7
              Det står inget under proppen. Alla spelkortssymboler är i Guld, liksom övrig dekoration. Tack Raul! Är det 30-40-tal här?
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment

              Working...
              X