Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nygammal duk till slagbordet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av simco Visa inlägg
    Stort Grattis även från mig!Kul att du vurmar för textilkonsten.
    Tack för det, simco! Något samlande i stil med lergods har jag emellertid inte tänkt mig, men att förgylla hemmet är ju alltid inspirerande.

    Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
    Bara att gratta till ett mycket bra köp. Frugan som är textil av sig hänger med. Tittade på priser på AB MMF. Hoppsan vilka priser på kuddar.
    Tackar för grattandet, Ulferic! Jag var också inne och kollade på priserna hos AB MMF, men för den sakens skull inbillar jag mig inte att jag tex skulle tjäna stora pengar på att sälja textilierna. Frågade förresten AB MMF om MMF inte alltid signerade sina alster, och fick då svaret att så var fallet. Hälsa frugan från mig.

    Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Fynden bara ramlar inn, så ska det va, Grattis, vad blir det nästa gång
    Tackar för grattiset! Det återstår att se (nästa gång). Har lagt några skambud på HAV:s (Helsingborgs auktionsverk) kvalitetsauktion kommande helg då dessutom det är auktion i Trelleborg hos Karlssons auktioner.
    Last edited by Polsson; 2010-11-24, 20:36.
    p-son

    Comment


    • #32
      Här Måås det!

      Kvalitetsmedvetna hundar, Eddie och Gillbert!
      Bifogade filer
      p-son

      Comment


      • #33
        Vävd stenbordsduk


        Det lackar mot jul och textilier, tomtar, ljusstakar, grisar och allt möjligt kommer i dagen. Här en juleröd stenbordsduk vilken sätter färg på köksslagbordet.
        Bifogade filer
        p-son

        Comment


        • #34
          Julaftonsduk

          Denna vävda stenbordsduk förgyller köksbordet under julen. Den är något kortare än de övriga, tidigare visade dukarna. Måtten är bredd 140 och längd 152 cm. Som de andra dukarna är den ihopsydd på mitten eftersom vävstolen
          bara hade 70 cm:s bredd.

          God Jul alla textilentusiaster!
          Bifogade filer
          p-son

          Comment


          • #35
            Reprisduk

            Visserligen är "duken" visad tidigare fast ihopvikt, men vem vill inte visa sig i hela sin längd? Började fundera om den ursprungligen var en duk? Jag har ju kallat liknande för stenbordsdukar. Vad jag vet är, att måtten är 94x55, att den är vävd, att den är ihopsydd på mitten (smal vävstol), men vad den exakt är vävd av och vad vävningssättet kallas det vet jag inte. Som synes kunde den gärna varit några centimeter bredare, men man kan inte få allt här i livet lär någon lärd människa uttryckt vid något tillfälle.

            Tyckte att den såg tjusig ut med Stenbäcks rönnbärsvas rymmande en Amaryllis och en gammal röd träljusstake ovanpå och vill naturligtvis dela med mig till PES textilentusiaster.

            Vill gärna även önska Gott Slut och Gott Nytt
            Bifogade filer
            p-son

            Comment

            Working...
            X