Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Jugendstol - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jugendstol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Jugendstol

    Eftersom både sambon och jag är kära i dessa stolar så kan jag inte förmå mig att lägga in dem i Ulferics stoltråd, tycker att de förtjänar en egen tråd.
    Titta på linjerna i ryggstödet, går det att hitta nåt finare? Det är ju inte originalfärg men vi tycker att färgen klär dem.
    Under en av stolarna står det med blyerts ?Malm Nasta Ringkarleby?, sambon tror att det är ett ställe nordost om Örebro. Men de är inköpta på loppis Karlskoga.
    Har tre stycken och är intresserad av att komplettera om någon skulle hitta någon likadan stol.

    Obs, trasmattan kommer från en auktion som hölls i ett hus, Liljendal i Ramsberg, där Elsa Beskow har bott 1907?..men jag kan ju inte garantera att hon har trampat på den.
    Last edited by Liljerik; 2008-05-01, 07:35.

  • #2
    Läcker rygg. Färgen kan alltid
    disskuteras men tycker ni om
    dom som dom är så har jag
    inga invändningar.

    Comment


    • #3
      Är det inte Rinkaby som Benknota far efter tror du? Ringkarleby känns inte som norr om Örebro, i varje fall inte strax norr om.

      Kanske det finns Lasse-Maja DNA på mattan oxå

      Snygga linjer på stolarna i varje fall, men färgen

      Comment


      • #4
        E.B, ett tag tänkte jag att vad skönt att benoknota också fått sin dos av Alzheimer-light men så kom jag att tänka på att vem ska då hålla reda på alla fakta och datum i vårat hushåll och som tur var så verkar det som om hon vet vad hon talar om.....
        Kolla den här länken och se om du inte hamnar nordost om Örebro.

        Eniro hittar inte stället men benoknota säger att Ringkarleby nog är ett gammalt sockennamn.

        Att Lasse-Majas DNA finns på mattan är väl så självklart att det inte behöver nämnas.....faktiskt så finns det här i närheten en grotta som man säger att han gömt sig i.....och det stärker väl mitt "case".

        Comment


        • #5
          Kul att man får lära sig nånting, även relativt närgeografiskt. Nasta är ju helt klart Örebro, nu även Ringkarleby

          Comment

          Working...
          X