Sidan 14 av 14 FörstaFörsta ... 4 11 12 13 14
Resultat 131 till 132 av 132

Ämne: Knoppisen knoppar av sig

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

St på bröstet

Hittade en knoppis idag som det stod St på bröstet på och 1920 under. Tydligen tysk från Stralau och gjord för den svenska marknaden, nu undrar jag hur pass vanliga dessa är ?http://www.botten.se/flaskor/html/knopp3.htm

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

Knoppistarmen

Jaha, då åkte man dit igen. På dagens loppistur stod en Liljedahl 1/3 LITER och en Hammar do. Tyckte det verkade som dom ville komma hem till mig. Det är f.ö min första Liljedahl från 1880-talet. Lustigt vilken skillnad det är på Hammar och Liljedahlsflaskorna, Hammar-knubbiga och korta, Liljedahl-slanka och långa. Svensk standard, ja inte så mycket kan det tyckas? Hammar hade korken kvar, någon som kan tyda texten kanske?

PS Hammarflaskorna är lite skeva och vinda, lite plattare på ena sidan på den korta halsen, är detta vanligt? På bilden fick min gamla Hammar och Liljedahl också vara med, Hammar även den från 1880-talet medan Liljedahl är en med namnet präglat i botten och alltså från 1890-talet.
    Bifogade bilder Bifogade bilder                

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •