Kollade upp mig själv och han heter Petter Eklund. (inte många rätt där inte )
Här är länken till en diskusion där han tar upp just detta.
http://www.antikviteter.net/antikpra...70/259240.html
Kollade upp mig själv och han heter Petter Eklund. (inte många rätt där inte )
Här är länken till en diskusion där han tar upp just detta.
http://www.antikviteter.net/antikpra...70/259240.html
Hej, Rivost var tydligen populär att göra i flera varianter. Här är mitt bidrag.
R-man
Här kommer så originalbilden igen :-)
Häftig Rivost burk där R-man!
Jag har köpt mycket via Tradera de senaste fem åren och så har jag hittat en del i Köpenhamn på Forum, Bella Center och faktiskt min Sill i Dill uppe i Hillerød.
Troligen har jag hittat något i Kristanstad med och så var jag en sommar på hugget på Degerberga Antik och hittade ett flertal burkar. I Helsingborg har jag nog fått tag i något med..... Det är kul att komma runt och det är inte bara Westman som lockar utan även Aluminias Confettiserie, Kronjydens (Randers) kryddburkar, en del Raus och Wallåkra då jag kommer ifrån de trakterna, Reijmyreglas där jag nyss fick stryk i en budgivning på Raspaglas i originalröret.....
En deg ska jag nog börja att avyttra saker med men den dagen ligger inte inom de närmsta 15 åren tror jag om jag nu inte får iväg lite via Tradera då och då :-)
Detta är vad jag hittade i gömmorna. Kryddburkarna tänkte jag skaffa fler av - vet någon hur många olika det finns i den serien?
Jag har koll på 15 st. olika av den mindre kryddburksvarianten och 14 av den lite större som din "Nejlikor", men erfarenheten har lärt mej att det finns fler än man tror.. Sedan finns det ett antal "udda" mellanstorlekar också + ett okänt antal unika som endast tillverkades i Westmans ateljé. Spåret leder mot att det kanske finns 40-50 st olika varianter därute?
R-man
R-Man. Jag har köpt Bland syltburkar och kastruller som brigitta Garpe har sammanställt. Det är en uppsatts kring MW.
Men jag har ju snabbt upptäckt att den är långt ifrån komplett.
Det är ju detta som är så roligt med Mw´s burkar. Att man inte vet när samlingen är komplett. Det verkar som om Marianne själv inte har koll på hur många hon har gjort.
Igår köpte jag den större av de två burkarna på bilderna och det lustiga var då baksidan eller hur jag ska beskriva olika delar på en cirkulär yta...
Varför bara ett päron på "baksidan" (översta bilden)?
Den större burken mäter 13 i diameter och 14,5 i höjd (utan lock).
Dum som jag var köpte jag inte mellanstorleksburken men den kan jag ju jaga ett tag till för det är nog letandet som är det roliga i samlandet och inte att ha allt - om nu allt är en möjlighet i burkarnas värld av MW :-)
Jag hade själv en brun med päron, den sålde jag. Det ångrar jag lite idag eftersom jag har blivit helt såld på mina burkar.
Trodde inte att jag skulle sakna den.
Såg en bild här på precis en sån men det var längesedan. Då fanns det en burk som man såg i bakgrunden som var väldigt hög och smal typ som en spagettiburk. Den hoppas jag få se igen framifrån.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)