Sidan 14 av 15 FörstaFörsta ... 4 11 12 13 14 15 SistaSista
Resultat 131 till 140 av 150

Ämne: Burkar av Westman och Westmanliknande burkar

R-man, vad är det för storlek på de burkarna du visar? Det finns ju den lilla kryddburken som har samma storlek som Arom och sen finns det utterligare en som är vidare i omkrets. Vi har ytterligare en storlek som är lika vid men högre, hel kanel.

Har bilder på dem alla på bloggen.

Namn:  100_4360[1].JPG
Visningar: 193
Storlek:  45,4 KB

Lägger upp en bild på kanelburken så att ni får ett visuelltgrepp om vad jag försökte få fram i tidigare inlägg

Hej Helena,

De tre burkar som jag visade är 0,5-litare, d.v.s större än dem du nämner.
    R-man

Hej igen,

Jag kan nu med stor säkerhet bekräfta det som Peter S. trodde om att texten på kryddburkarna (med svart bakgrund) är handristade. Jag jämförde två olika dubletter som jag har och när jag kollade noga med "originalen" var texten inte helt identisk på någon av dem. Kul!
    R-man

Aj fasen, då måste vi leta efter dessa 0,5 liters burkarna.

R-man, kan du inte visa upp din samling. Vore så sjukt roligt att få se den.

Http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Hej Helena,

Liksom de flesta storsamlare inom många specialområden här på PES visar jag mer än gärna delar av min samling när olika frågor blir aktuella. Om det blir tillräckligt många intressanta frågeställningar och diskussioner inom "mina" områden, innebär det till slut att hela samlingen blir publicerad, vilket jag i så fall ser fram emot.
    R-man

Citat Ursprungligen postat av R-man Visa inlägg
    Hej igen,

Jag kan nu med stor säkerhet bekräfta det som Peter S. trodde om att texten på kryddburkarna (med svart bakgrund) är handristade. Jag jämförde två olika dubletter som jag har och när jag kollade noga med "originalen" var texten inte helt identisk på någon av dem. Kul!
    Puh! Jag trodde jag tappade kontakten med verkligheten ett tag där...

Citat Ursprungligen postat av R-man Visa inlägg
    Hej Helena,

Liksom de flesta storsamlare inom många specialområden här på PES visar jag mer än gärna delar av min samling när olika frågor blir aktuella. Om det blir tillräckligt många intressanta frågeställningar och diskussioner inom "mina" områden, innebär det till slut att hela samlingen blir publicerad, vilket jag i så fall ser fram emot.
    Då får jag sitta här och komma på smarta frågor som får dig att visa upp delar

Http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Medlem Tänkarens avatar
    Reg.datum
    jul 2008

Mina två senaste burkar - funna i Stockholm :-)

Jag hade inte en blå tobak så den köpte jag men det är den andra som är intressant för den har jag inte sett förr. Någon som har?

/Tänkaren
    Bifogade bilder Bifogade bilder      
    Senast redigerat av Tänkaren den 2012-08-18 klockan 10:12.

Jag har aldrig sett den tidigare, men visst såldes det en nästan likadan för dyra pengar på Tradera för något halvår sedan - fast då med orange dekor?
    R-man

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •