Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5 12 13 14 15
Resultat 141 till 150 av 150

Ämne: Burkar av Westman och Westmanliknande burkar

Wow. Jag har inte sett ngn av dem tidigare. Kul!
    Jag har en som är väldigt lik med orange/brun dekor. Men jag kan inte påstå att jag köpte den så dyrt.

Seniormedlem Lars Ms avatar
    Reg.datum
    apr 2009

Lingon

Här en burk med lite omogna rosa "lingon". 14 cm hög och 13 cm i diam. Tyvärr inget lock. För det skall väl vara teaklock även till de lite större burkarna?
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Hej!
    Svar ja, det ska även vara ett teaklock för att burken ska bli komplett.
    R-man

Är det ngn av alla kunniga samlare av MW som vet hur många olika sorters stapelbara burkar det finns?

Hej!
    Jag känner till 4 olika MW stapelbara burkar, men det finns kanske fler? Stora burken (c:a 19 cm diameter) med stiliserade päron, den ganska vanliga med dito äpplen (c:a 15 cm diameter), den relativt ovanliga lilla körsbärsburken (c:a 7 cm diameter) samt en rutig stapelbar burk som låg ute på Tradera för något år sedan. Säljaren ville ha 2.400:- tror jag det var för den rutiga, så den förblev osåld. Bifogar bild på den lilla körsbärsburken.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    R-man

En "medsamlare" har denna i sin samling.
    Jag har inte sett den tidigare så jag tänkte att det vore kul att visa upp den.

Namn:  DSC_0819.jpg
Visningar: 208
Storlek:  94,5 KB

http://porslinochnostalgi.blogspot.com

Spännande att du har sett en rutig burk. Jag kan tänka mig att det finns en hel del olika som kanske inte har gjorts lika många av som den med fruktmotiv.

Nog är det värt att länka till denna samling: http://www.lidvall.se/westman/

Jag kan även tillägga att jag har skaffat en liten blåsvart kryddburk med "Saffran". Den hade jag inte sett förut.
    Senast redigerat av J.J den 2013-03-18 klockan 21:22.

Ulrika som har den bloggen har en imponerande samling. Finns ett antal där som jag skulle vilja lägga vantarna på.
    Kul med saffran. Den ser man inte ofta.

Passar på att visa mitt senaste köp.
    En helt grön burk

Namn:  blogger-image-224278602.jpg
Visningar: 46
Storlek:  42,5 KB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •