Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duka tufft, vackert eller smaklöst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Den översta tallriken har jag ingen aning om vem som tillverkat, det är omärkt Den undre är Ikeas Arv som jag inhandlade som vardagsporslin men snabbt upptäckte att det var svårt att få in i diskmaskinen och är numera finporslin.

    Comment


    • #32
      Vilken maffig kniv luchur!!

      Comment


      • #33
        Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
        Hallå Snubben,
        Nu smälter mitt hjärta för jag funderade på hur man dukar blått utan att vara blåögd. Du hann före. Blått Band blev av en slump vårt favoritporslin och eldfast naturligtvis, och vi har väldigt många delar. Dekoren tvingades fram inför Stockholmsutställningen 1930 och bär Artur Percys signatur (men han gillade inte funkis), Gefle naturligtvis. So long...
        Ni är inte ensamma om att ha många delar Blått Band Kimmen......
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Här kommer ett bidrag från en som varit uppe för länge redan.
          Nu blir det Gonatt!
          Bifogade filer

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av Susiflätan Visa inlägg
            Vilken maffig kniv luchur!!
            Ja visst är den önskar bara att man visste namnet på serien.

            Comment


            • #36
              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
              Ni är inte ensamma om att ha många delar Blått Band Kimmen......
              Hallå Snubben, Hmm...hm...hm... jag saknar ord...jo, potatisgrytan (1927) och Ostkupan (B-modell) saknar jag. Den där lilla vasen (?) på översta hyllan är väl inte BB? Har du förteckning över dina delar? Återkommer med bild. So long...

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                För den oinvigde, Erik Höglund?
                Ja, det är Erik Höglund.
                I’m a real mean bitch!

                Comment


                • #38
                  Jag håller med Susiflätan att Din kniv är maffig, Luchur!

                  Kan Du inte ta en bild på kniv och stämplar och lägga upp under silver?

                  Comment


                  • #39
                    Spisat färdigt!

                    För att hedra trådens upphovsman, Kim, valde jag en tallrik med många flytetyg och motivet är med stor sannolikhet hämtat från staden där den tillverkats under 1840-50-talet.

                    Jag lägger upp en "gissa tillverkaren" - under övrigt porslin! Den är svår, så den som "bara" knäcker vilket land är klart skicklig!

                    GISSA PÅ!
                    Bifogade filer
                    Last edited by Kaptenen; 2010-02-05, 13:37.

                    Comment


                    • #40
                      Färdig fikat... Nu ett Bloss Tur att jag inte bor i Grannlandet..
                      Bifogade filer
                      Last edited by Rubus Arcticus; 2010-02-05, 13:43.
                      ________________________________________________________________________
                      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                      Då måste man ju nedvärdera nuet."

                      Comment


                      • #41
                        Kul tråd!

                        Välkommen på dinner, Kim! Jag hade tänkt att du skulle få hjortstek, men det blir korv och mackisar, å inte en sillbit till!, för steken skickade jag till den arma torparen Lars H, för han hade det inte fett ställt i stugan.
                        Gustavsbergs tallrikar "Bukett" och annat jag rev fram i lådor och skåp.
                        Till efterrätt blir det nymald gröpe med sylt. Yummyyy
                        Bifogade filer
                        Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                        Comment


                        • #42
                          Oj vad mycket snyggt ni visar upp! Läcker frukostdukning, Rubus. Viol: gröpe är det människomat?

                          Comment


                          • #43
                            Ursprungligen postat av Rosa Visa inlägg
                            Oj vad mycket snyggt ni visar upp! Läcker frukostdukning, Rubus. Viol: gröpe är det människomat?
                            Hehe, näääe, men har man skickat steken till Lars H så får man ta av det som finns.... Korna blir ju feta och glada av gröpe....
                            Ps Gröpe får stå för det smaklösa i trådskaparens rubrik....Ds
                            Last edited by viol; 2010-02-05, 15:14.
                            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                            Comment


                            • #44
                              Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
                              Hehe, näääe, men har man skickat steken till Lars H så får man ta av det som finns.... Korna blir ju feta och glada av gröpe....
                              Ps Gröpe får stå för det smaklösa i trådskaparens rubrik....Ds

                              Får nöja nig med rådjurs tornedo, med råstekt potatis
                              oOch lite röt vin i trevlig sällskap ,,,så jag överlever
                              Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...

                              Comment


                              • #45
                                Ursprungligen postat av Rubus Arcticus Visa inlägg
                                Färdig fikat... Nu ett Bloss Tur att jag inte bor i Grannlandet..
                                En liten glasbringare från Gullaskruf bland all plast.

                                Comment

                                Working...
                                X