Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Duka tufft, vackert eller smaklöst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
    Hummer!
    Hummerklor tror jag inte Kims lilla "knäppare" klarar av.

    Han behöver en slägga till det.
    - - - - - - - - - -
    "För mycket av det goda är alldeles lagom."

    Comment


    • Hallå alla gissare,
      Det här var bara på kul:
      Kapten får 10 poäng för Wigforss även om gravyren är försnillande lik Palme.
      Lars H 5 poäng för skaldjur.
      Luchur 5 poäng för citron.
      Lars F 10 poäng för snuddande nära.

      Det blev faktiskt krabba till middag. Hummer hade passat bättre till Wigforss. Vänder man på kultingen ser det ut så här. Pluntan är märkt C.W.K, men ingen som vet? So long.
      Bifogade filer

      Comment


      • Stopp, nu Kim!

        Lars F skrev Ernst Wigforss långt före mig, så han ska ha 15 poäng. Jag bara bekräftade med bilden där hans rufsiga kalufs syns tydligt trots att bilden bör vara tagen många år efter att flaskan graverades.

        Comment


        • Hallå alla vinnare,
          Efter protest från Kapten revideras resultatlistan, Humle och Dumle, juryns två enögda, halvblinda och ordbinda medlemmar kan meddela följande resultat:

          Lars F 15 poäng för Wigforss (trots bransklapp).
          Lars H 5 poäng för skaldjur.
          Luchur 5 poäng för citron.
          Kapten 5 bonuspoäng för fin dokumentation och skarp observation.

          Juryns beslut kan inte överklagas. So long....

          Comment


          • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
            Hallå alla vinnare,
            Efter protest från Kapten revideras resultatlistan, Humle och Dumle, juryns två enögda, halvblinda och ordbinda medlemmar kan meddela följande resultat:

            Lars F 15 poäng för Wigforss (trots bransklapp).
            Lars H 5 poäng för skaldjur.
            Luchur 5 poäng för citron.
            Kapten 5 bonuspoäng för fin dokumentation och skarp observation.

            Juryns beslut kan inte överklagas. So long....
            Bäste Herr 'snedseglare' och 'gräsänkling'!

            Eftersom Kaptenen på ett synnerligen gentlemannamässigt sätt avstår sina poäng och därmed segern till undertecknad, ber jag härför vördsamt att juryn ändrar sitt beslut och att Kaptenen gives samma poäng som undertecknad, (d.v.s. 15 st), varvid undertecknad och Kaptenen gemensamt delar på segern.


            Ha det och sov gott!

            /Lars
            - - - - - - - - - -
            "För mycket av det goda är alldeles lagom."

            Comment


            • Hallå:
              Juryn har efter segdragna förhandlingar och moget övervägande beslutat att
              om man vill ha kul måste man bjuda till. Därför meddelas att Lars F och Kapten delar på förstapriset. För att skilja pristagarne uppmanas båda att duka upp.
              "Humle och Dumle"

              Comment


              • Hallå, God Jul.,
                Inspiration och dokumentation. Efterlyser bilder på dukade julbord eller bara ett kuvert med talande kommentarer. Mitt kommer på juldagen. So long...

                Comment


                • Hallå och god morgon,
                  Julbord, det här var vårt, dukat för sex personer på sexkantigt bord i en sexkantlig hall.
                  Nu blev det inte så sexigt på bild, det finns ju annat än sex på en snöig julafton. Bättre kan ni, det är jag säker på. So long och god natt.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • Duka på nytt??

                    Hallå alla duktiga,
                    Skummade den här tråden i jakt på info och frapperades av den idérikedom och fantasi som genomsyrar måltiden.

                    Så inspirerad av av Sladdens nya tråd "Ost och vin" dukade jag upp en överraskning åt den jag håller mest kär, min hustru.
                    Finns det fler som älskar sin äkta hälft?
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Det ska vi fira...

                      Hallå, vad då? Ankomsten av en uppsättning franska bestick som sätter fantasin på prov.

                      Vad är då själva idén med detta prov inför nyårsmiddagen? Pricken över i:t. Gissa gärna. Flest rätt vinner en liten bok med variation som tema.
                      So long...

                      PS. Det vore roligt att se en fantasifull/traditionell dukning till julafton.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                        Ni är inte ensamma om att ha många delar Blått Band Kimmen......
                        Hallå Snubben,
                        Den där lilla vasen, kan man få se mer om den?
                        So long...

                        Comment


                        • Rustik dukning

                          En av mina favoritmiddagar under förutsättningt att den ätes på tallriken Ali från Arabia och stoppas i munnen medelst besticken composition designade av Tapio Wirkala för Rosenthal och drickes ur Klosterkeramiks ölkrus med ett antikt slagbord som "underrede".
                          Bifogade filer
                          p-son

                          Comment


                          • Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                            Hallå Snubben,
                            Den där lilla vasen, kan man få se mer om den?
                            So long...
                            Hallå Kimmen!
                            Menar Du längst till höger på andra hyllan uppifrån så är det fejk. Det är en Höganäs, liten flaska
                            för vinäger tror jag. Däremot har jag någon liten rund märk enbart "B" som jag tror är en vas, är det
                            kanske den Du ser, den står lite till vänster om Höganäsflaskan på samma hyllplan.
                            PS Nej den runda syns inte på bilden ser jag nu................

                            Comment


                            • Hallå Snubben,
                              Tack. Alltid på hugget, snabb som en vessla. Misstänkte att vasen var en katt bland hermelinerna. So long...

                              Comment


                              • Ursprungligen postat av Polsson Visa inlägg
                                En av mina favoritmiddagar under förutsättningt att den ätes på tallriken Ali från Arabia och stoppas i munnen medelst besticken composition designade av Tapio Wirkala för Rosenthal och drickes ur Klosterkeramiks ölkrus med ett antikt slagbord som "underrede".
                                Hallå där,
                                Jo, jag har sett Ali tidigare på tråden men inte så fint uppdukat som nu. Tack, kommer gärna, medtager snapsglas för hoppas pårökt ål och äggröra som förrätt. So long...

                                Comment

                                Working...
                                X