Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inredning special. Godis för ögat..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    :-) Tingeling, angående impusiva köp så är ju allt relativt. Spisen skrek Ta mej! men min rationella sida svarade Jag vill ha dej, men du får inte plats hos mig. Men ibland när jag står och väger så väntar jag på något inre eller yttre fenomen som får avgöra saken åt mig, i detta fallet blev det att jag inte hade förlåtit mig själv om jag låtit den möta foliedöden hos någon som inte såg dess rätta värde.
    Men när jag ser mig omkring i mitt hem är det inte många saker jag planerat att köpa, förutom datorn kanske och soffan, resten har ramlat över mig när våra vägar mötts. Allt från köksporslin till kontorsmöbler.
    Låter man saker göra det, blir det förmodligen inte en så tydlig röd tråd i inredningen, men den speglar ändå ens personlighet. En personlighet kantad av flugsvampar eller spisar i hörnen ;-)

    Comment


    • #92
      Hallå Skröfslan,
      Tack för att du påminde mig om den här tråden och kul att få möta den skröfligate spis mitt öga skådat.
      Kanonkul. Nej, jag är inte lika djärv men har en liknande öppen spis i köket. Inte så gammal, ritade den 1992 när vi renoverade köket. Roligast är stocken som sjöat in och kom till användning, inte som ved utan som fris. Visa gärna fler bilder som gör en förstockad seglare sjösjuk av avund. So long...
      Bifogade filer

      Comment


      • #93
        Ursprungligen postat av Mylla Visa inlägg
        Några bilder från mitt hem, en röra av ärvda, loppsifyndade och IKEA-prylar, samt en och annan pryl jag gjort själv.. Just nu är den röda tråden just rött! (mer bilder finns på http://myllaskreativa.blogspot.com/ en blogg jag inte tjänar pengar på så det kanske inte räknas som reklam?)
        Hallå Mylla,
        Missade att tacka för din specialare, kul, fräckt och utmanande. Kommer ihåg en händelse när Far var på middag i vår våning i gamla stan och efter en liten rundvandring frågade han: Vad fan har ni gjort med er vackra våning?

        Heltäckande mattor, soffor från IKEA (Sirikit), borta var konsten av Fontana och Klein, allt sålt av ren dumhet. Eller drömmen om förnyelse, en revolution och protest mot allt det etabletrade, att skapa något nytt.

        Det är spänningen i kreativt arbete. Lycka till. Trevlig blogg. So long...

        Comment


        • #94
          Härliga hem ni har.

          Här kommer några bilder från mitt vardagsrum. Keramiken på hyllorna är från iår, vet inte riktigt hur detta kommer sluta.....
          Hoppas man kommer kunna flytta till ngt större senare.
          Bifogade filer
          Pes är mitt google.

          Comment


          • #95
            Kim> tack! *rodnar* vägrar falla för den "vita" stilen.. och den svart/vita överlåter jag åt min bror =)

            Comment


            • #96
              Ursprungligen postat av wasistdas Visa inlägg
              Härliga hem ni har.

              Här kommer några bilder från mitt vardagsrum. Keramiken på hyllorna är från iår, vet inte riktigt hur detta kommer sluta.....
              Hoppas man kommer kunna flytta till ngt större senare.
              Det var inte dåligt vad mycket keramik du skaffat på fem dagar...

              Förlåt kunde inte låta bli Fin samling! Tack för titten!

              Comment


              • #97
                Ursprungligen postat av Danjel Visa inlägg
                Det var inte dåligt vad mycket keramik du skaffat på fem dagar...

                Förlåt kunde inte låta bli Fin samling! Tack för titten!
                Haha, sant. Glömde en liten sak att det tydligen är nytt år
                Tack
                Pes är mitt google.

                Comment


                • #98
                  Kim, tack för titten i ditt kök och din fina äkta öppna spis. Jag ska ha en sån också, sen, får tills dess klara mig med världens skröfsligaste spis eller vad du kallade den :-D
                  Inte vet jag hur man gör en sjöman sjösjuk av avund men jag ska återkomma med bilder. En sak jag inte hittat som ni gamla rävar kanske vet, är om det finns någon tråd om julprydnader, särskilt för julgranen??? Jag har själv bara äldre prydnader i granen, mest i glas, men i år skedde en katastrof... :-(( Granen hade rasat en natt och kanske sex stycken av mina älsklingskulor hade krossats. Nu måste jag hitta fler, men nuförtiden kostar de så hiskeligt mycket.
                  (Som nån dock sa, det var tur att det var granen och inte grannen som låg på golvet med kulorna krossade.)
                  Kanske det kunde vara intressant i alla fall, nu är det ju dags att ta ner julsakerna, så då kunde man ju sätta in lite bilder.

                  Comment


                  • #99
                    En sak jag inte hittat som ni gamla rävar kanske vet, är om det finns någon tråd om julprydnader, särskilt för julgranen???
                    Det finns en tråd om jultomtar och en om julbonader. Kulor finns det ingen egen tråd om men jag visade några lucka 24 och även några av den plastigare sorten någon av dagarna under förra årets adventskalender. Starta gärna en egen tråd om du vill, många vill nog se även om man inte har gamla julgranskulor i den egna granen.
                    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                    Comment


                    • Tack Tingeling, ska leta upp bonaderna till att börja med. Min vägg, som så många andras, pryds av Tomteparaden av Jerry Roupe just nu.

                      Comment

                      Working...
                      X