Sidan 2 av 25 FörstaFörsta 1 2 3 4 5 12 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 249

Ämne: Staffordshirefigurer berättar.. Staffordshire dogs, hundar - Staffordfigurer

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009

Smile Kanske Nygamla

Ganska nya eller inte så gamla, kanske dags att definiera vad som är att betrakta som nytt och vad som är att betrakta som gammalt. Själv är jag född 1950 och alltså ny, jag menar ung eller......

Ps Har aldrig varit intresserad av nytillverkat, mycket möjligt en brist men det kan jag ta.

Mvh Prylsnubben

Reg.datum
    mar 2009
    Väldigt nygjorda skrev förresten Peter S ??

Seniormedlem Kim von Platens avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Tack för tipset. Ser spännande ut.

Reg.datum
    okt 2009
    Hallo there, Gammalt eller nytt? Nytt är spännande och gammalt roligt. Nya kopior av gammalt gods gillar vi inte, eller hur? Vad Staffordshire beträffar anser jag att gammalt är 1750-1870. Därefter skapades inte så mycket nytt.

Reg.datum
    mar 2009

Cool

Håller med till fullo. Men om man tillför en liten knorr till det gamla som t.ex staffordshirehundar i flytande blått från tidigt 1900-tal då kan jag lätt stå ut med det.

Jag tror också att stämpeln kan vara från ca 1920-talet. Men det var utseendet och utförandet som gjorde att jag trodde de var nyare.

Reg.datum
    mar 2009
    De första bilderna sa heller egentligen inte mycket om föremålen, undersidan är som så ofta en bättre indikation på såväl tillverkare som ålder.

rörd keramikvän Gideons avatar
    Reg.datum
    aug 2005
    De här åtta centimeter höga hundarna säger inte något alls om ålder och härkomst, eftersom de saknar stämplar och ristningar. Men i utseende och i händerna berättar de villigt.
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    okt 2009
    Hallå alla snubbar och nördar, Vill bara påpeka att Staffordshirefigurer från tiden aldrig stämplades, varför vet jag inte. En figur tillverkades ofta av flera potteries, i enorma upplagor och under ganska lång tid. Förfalskningar är ganska vanliga, men då handlar det om eftersökta, läs dyra, figurer. Nästan omöjligt att avslöja, inte ens Christies expert vågar lova någonting bestämt.
    Lika illa är det med alla lagningar som inte går att upptäcka med blotta ögat.
    Låt oss enas om att Blå Spaniels är från 20-talet. Förresten, är hanhunden lite
    större än tiken?
    So long

Reg.datum
    mar 2009
    Slutet gott allting gott får man väl säga om spanieldiskussionen. Nu vill vi som Gideon redan förstått se nya doggar av alla de slag, men framförallt från staffordshire förståss,
    Riktigt snygga förresten.
    PS Det verkar som hanhunden är något kraftigare, men höjden är samma.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •