Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

50-Tals bord

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: 50-Tals bord

    Hej har ett bord undrar om någon vet något om detta bord.
    Bifogade filer

  • #2
    Vet bra att det var snyggt. Formen är helläcker! Tycker jag alltså.

    Comment


    • #3
      Yngve Ekström

      Hej!
      Ditt bord är formgivet av Yngve Ekström, mannen bakom designikoner som pinnstolen "Arka" och fotöljen "Lamino". Din bild på brännmärkningen är upp och ner, det är ett Y och E (sammansatt) i en ram. Att ditt bord har Yngves brännstämplade signatur höjer priset avsevärt mot anonyma teakmöbler från 50-talet, var rädd om det och njut!

      Comment


      • #4
        Tack verkligen för svaret!
        Vilken fantastisk kunskap som finns och
        att du ville dela med dig.
        Har njutit av bordet i många år.
        Det är nu dags att säga adjö!
        Tänkte lägga ut det för försäljning. vad kan jag tänkas begära tror du?
        Vänliga hälsningar Farmor

        Comment


        • #5
          Det var så lite så!
          Alltid kul att kunna hjälpa till.
          Angående priset på ditt bord kan jag inte ge ett riktigt bra svar. Jag får ingen uppfattning om hur stort bordet är av bilden, eller om det är i riktigt bra skick osv. Jag skulle kunna tänka mig att det skulle kunna vara ganska attraktivt för någon som gillar/samlar på möbler av Yngve Ekström, då jag inte sett så många bord ute till försäljning formgivna av honom. Bordet är "njurformat" och stilrent och skulle kunna smälta in fint i olika typer av inredningsstilar. Mitt tips till dig är att antingen lämna in det till något auktionshus, (då får man tänka på avgifter och annat som dras av från slutpriset) och nå ut till designmedvetna köpare, alternativt ta några riktigt bra tydliga bilder (gärna i dagsljus) från olika vinklar, skriva en bra informativ text och lägga ut den på någon auktionssida på internet (Tradera eller dylikt). På så vis så får marknaden bestämma vad bordet är värt och du når ut till en bred publik med många presumtiva köpare, i stället för att ange ett pris på tex. Blocket, när det kanske finns någon som är villig att ge mer för bordet. Lycka till och hoppas att du får riktigt bra betalt, över 1000-lappen kanske flera gånger upp tror jag att du skulle kunna få
          Mvh Simco

          Comment


          • #6
            Lite att fundera på

            Tack!
            Nu får jag nog sätta mig och ta mig en funderare.
            Bra förslag, allihop!
            Oj, det där med smilegubbar var inte det lättaste att få till,
            de skulle vara glada.
            Jag hoppas att du förstår att din hjälp är värdefull.
            Vänliga hälsningar Farmor

            Comment


            • #7
              Jaha, de kom efteråt!
              Farmor och data, lär sig med tiden...

              Comment

              Working...
              X