Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

P.A.W. [ID: P A Wranitsky, Frainersdorf 1874-1933, Vranovská Ves, Tjeckien]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Grattis! Riktigt fin och helt fantastiskt att du hittar en 705 storlek 2 efter att Gideon visat 704. Ordning och reda i tråden!

    Comment


    • #32
      Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
      Grattis! Riktigt fin och helt fantastiskt att du hittar en 705 storlek 2 efter att Gideon visat 704. Ordning och reda i tråden!
      Ja men Du må tro vad jag fick leta, alla andra nummer som gick fett bort innan jag hittade denna 705-a. PS. Tack och tur att den var så fin när jag inte fick välja. Nå, då ropar vi väl in nästa då: Nästa 706, kom......

      Comment


      • #33
        668

        Nä, fel nummer. Men ok, du får väl vara med då. Tänk, jag kom att tänka på en liten trebent sak som jag har haft något år skulle jag tro och som jag lagt in på någon tråd som jag tror Polsson startade med sina stolta tuppar, från Torquay? Men nu kollade jag P.A.W.-s galleri och vips. Min lilla trebenta är ju med stor sannolikhet en PAW den också. Glasyren i botten är tjock, men jag ser ändå ett tresiffrigt nummer, 668. Vidare några stämplade versaler med ett W som sista bokstav. Dessutom är glasyrfärgen under min 705-a och inuti denna 668-a väldigt lika. Även i övrigt går färgerna mycket hand i hand på de båda. Kolla dessutom huset på 894-an i galleriet och öronen på 706-an, se där kom det rätta numret ändå.
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Stämmer säkert prylsnubben - här har du husdekor på mitt ganska medfarna par.

          Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Form 895 storlek 4, 18 resp 18,5 cm

          Form 894 med samma dekor
          http://www.pawpottery.co.uk/pages/kt8942p.htm

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
            Stämmer säkert prylsnubben - här har du husdekor på mitt ganska medfarna par.
            Det är inte bara tupparna som är "Torquay" utan även husen.

            Comment


            • #36
              668 och 705

              Här är båda tillsammans............
              Bifogade filer

              Comment


              • #37
                Tack så mycket! Riktigt fina i dagsljus!

                Comment


                • #38
                  N 401

                  Nummer 401 i storlek 4. Blå-löjtnantshjärtan, bara en sån sak. Dubbelhänklad och med konstnär/dekormålar-signatur, ser väl ut som ett Z, som förövrigt även finns på ett föremål i länken vill jag minnas, som har nummer 400 ser jag minsann. Jag fortsätter alltså att köra PAW i nummerföljd..........http://www.pawpottery.co.uk/marks.html
                  Bifogade filer
                  Last edited by prylsnubben; 2012-08-16, 19:39.

                  Comment


                  • #39
                    Umm, jag njuter i hänförelse.

                    Comment


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Gideon Visa inlägg
                      Umm, jag njuter i hänförelse.
                      Det finns ingen jag unnar det mer än Dig Gideon. PS Nu har jag hela TRE PAW..........

                      Comment


                      • #41
                        Jugendvas, men varifrån?

                        Trevligt utförd vas med utpräglad jugenddekor. Märkt i botten med modellnummer 51 samt tre bokstäver som är svåra att tyda. Kan stå PAK eller inte alls..... Hoppas ni kan klura.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #42
                          Kanske lättare med vasen åt rätt håll.
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #43
                            Kan det möjligen stå P.A.W?

                            Känner inte att det stämmer till 100%, men kanske kan det hjälpa att få upp diskussioner kring vasen då den är väldigt intressant.
                            Pictures and descriptions of our collection of P.A.W. pottery together with what we know of its history

                            Pictures and descriptions of our collection of P.A.W. pottery together with what we know of its history


                            Exempel på stämplar
                            PAW Pottery impressed marks - the three main types are described here


                            Och här är huvudsidan
                            Pes är mitt google.

                            Comment


                            • #45
                              Visst är det så! När man väl vet så blir allt så mycket lättare att tolka. PAW, helt klart! Tackar så mycket.

                              Comment

                              Working...
                              X